טאואר סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם צניחה של 25% במכירות וצמצום של ההפסד ל-27.6 מ' ד'

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר: "ההתמקדות שלנו בשירותים ייחודיים הובילה לירידה של 25% במכירות לעומת ירידה של 40% בתעשיית השבבים" ■ מכירות שיא של מוצרים רפואיים הובילו לרווח non-GAAP נקי של 4.4 מ' ד'

חברת טאואר סמיקונדקטור דיווחה היום לבורסה בת"א על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2009. המכירות של החברה הסתכמו לסך של 58.1 מיליון דולר - ירידה של 25% במכירות לעומת הרבעון הרביעי שהסתיים בדצמבר 2008 - ההשוואה היא לרבעו האחרון בשל מיזוג פעילות החברה עם חברת ג'אז. חברות השבבים האחרות בעולם רשמו ירידה של 41% במכירות הרבעוניות.

במסגרת המיזוג עם חברת ג'אז החלה החברה בתוכנית התייעלות שהניבה חסכונות של כ-80 מיליון דולר ברמה שנתית, לעומת 60 מיליון דולר עליהם הודיעה החברה בעבר. החברה רשמה רווח נקי non-GAAP של כ-4 מיליון דולר. החברה דיווחה כי השיגה מכירות שיא של מוצרים ייחודיים בשווקי הרפואה אשר אפשרו עלייה של 10% במחירי המכירה בהשוואה לרבעון הקודם.

המצב של החברה בלשון המעטה אינו מזהיר לאור התוצאות האחרונות, החברה רשמה ברבעון שעבר הכנסות של 57.6 מיליון דולר ללא המיזוג עם חברת ג'אז.

בחישוב על-פי כללי-חשבונאות מקובלים (GAAP), ההפסד ברבעון הראשון לשנת 2009 הצטמצם ב-2 מיליון דולר בהשוואה לרבעון הראשון לשנת 2008 והסתכם ב-27.6 מיליון דולר, או 17 סנט למניה.

על בסיס non-GAAP, השיגה החברה רווח גולמי של 12.3 מיליון דולר ורווח נקי של 4.4 מיליון דולר - שיפור של כ-3.2% לעומת הרבעון הרביעי.

ההבדלים המשמעותיים בין נתוני ה-GAAP ל-non-GAAP מוסברים בעיר בסעיף הפחת המהווה 29 מיליון דולר מההפרש בין הנתונים. בנוסף, מחקה החברה את סעיף המו"פ של חברת ג'אז, ההוצאות על הרכישה של החברה והורדה של סעיפי תגמול באופציות.

"הסינרגיות וההתייעלויות התפעוליות שביצענו בזכות המיזוג מחודש ספטמבר 2008 עם חברת ג'אז אפשרו לנו להשלים את הרבעון הנוכחי עם ביצועים זהים מבחינת תזרים המזומנים שלנו מפעילות שוטפת ו-EBITDA בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2008, וזאת למרות ירידה של 25% במכירות החברה", אמר ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור. "על-אף שהמכירות הושפעו מהמשבר הכלכלי העולמי, המכירות שלנו ירדו ב-40% פחות מאשר הירידה המשוקללת הממוצעת בתעשייה וזאת הודות להתמקדותנו במוצרים ושירותים ייחודיים. אנחנו מרוצים מאוד מההיענות הגבוהה של לקוחותינו למספר פלטפורמות ייצור חדשות וייחודיות אותן אנו מציעים."

"האסטרטגיה שלנו לחזק את רווחיות החברה, תוך התמקדות בשווקים ומוצרים ייחודיים, אכן מביאה לתוצאות להן קיווינו, גם בסביבה המאתגרת בה אנו נמצאים כיום", אמר אמיר אלשטיין, יו"ר דירקטוריון טאואר. "כתוצאה מכך, על-אף היותנו זהירים, אנו אופטימיים מאוד שנוכל להשיג צמיחה משמעותית."