הנפט נפל בבורסת הסחורות בניו יורק ב-3.89% ונקבע ב-56.34 דולר לחבית

הירידות בשוק המניות בוול סטריט והתחזקותו של הדולר כנגד המטבעות המרכזיים השפיעו על כיוון השוק ■ הסוחרים הפכו פאסימיים לאחר הורדת תחזית הביקושים העולמית ■ השבוע קבע הנפט שיא של חצי שנה כשנקבע מעל ל-60 דולר לחבית

מחירו של החוזה העתידי על הנפט למסירה ביוני נפל בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק בשיעור של 3.89% ונקבע ב-56.34 דולר לחבית, זאת לאחר שהסוחרים הפכו פאסימיים ביחס לעלייה העולמית בביקושים לנפט וחשש מפגיעה קשה בצמיחה הכלכלית.

הירידות בשוק המניות בוול סטריט והתחזקותו של הדולר כנגד המטבע האירופי תרמו אף הם לירידות החדות שסיימו יום מסחר תנודתי. נזכיר כי השבוע הגיע מחיר החבית לשיא של שישה חודשים כשעלה מעל ל-60 דולר לחבית.

הירידה מרמות שיא אלו חלה במהלך הימים האחרונים לאחר ששלושה גופים שונים העוסקים באנרגיה, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה, זו האמריקנית, ואירגון אופ"ק שצפוי להתכנס מאוחר יותר החודש לשם קביעת מדיניותו ביחס לתפוקה, פרסמו תחזיות שליליות ביחס לביקושים העולמיים ב-2009 על רקע המיתון העולמי.

שר הנפט העירקי אמר אתמול כי במידה וישארו מחירי הנפט חזקים יחסית ברמה הנוכחית ניתן להניח כי ארגון אופ"ק לא יקץץ שוב בתפוקה, אשר כבר קוצצה מאז ספטמבר ב-4.2 מיליון חביות ליום.