איזי אנרגיה נערכת לרכישות נוספות: קבוצת אינווסטק משקיעה 3 מיליון דולר בפעילות בארה"ב

ההשקעה הנוכחית מצטרפת להשקעה של כ-7 מיליון דולר באיזי ארה"ב שביצעו אינווסטק ומשקיע נוסף בדצמבר 2008 ■ ההשקעה משקפת שווי של 26 מיליון דולר לפני הכסף

חברת איזי אנרגיה , שבשליטת ד"ר אלי זהבי, מדווחת היום, כי קבוצת אינווסטק (Investec) הבינלאומית, יחד עם משקיע בינלאומי פרטי, השלימו השקעה בסך של כ-3 מיליון דולר בחברה הנכדה, איזי ארה"ב, המרכזת בפועל את עסקיה של איזי אנרגיה בשוק תחנות הדלק וחנויות הנוחות בארה"ב.

ההשקעה הינה השלב השני בעיסקה שחתמה אשתקד איזי אנרגיה עם אינווסטק והמשקיע, כאשר בדצמבר 2008 הושלם השלב הראשון של העיסקה, במסגרתו הזרימו המשקיעים כ-7 מיליון דולר תמורת הקצאה של כ-27% מניות איזי ארה"ב. לאחר ההשקעה הנוכחית, יחזיקו אינווסטק והמשקיע בכ-34% ממניות איזי ארה"ב. ההשקעה משקפת שווי של כ-29 מיליון דולר לאיזי ארה"ב אחרי הכסף. השווי לפני הכסף הנגזר מההשקעה הוא כ-26 מיליון דולר.

יצויין, כי במסגרת ההסכמים נקבע כי למשקיעים תהא הזכות למנות שני דירקטורים, כאשר הניהול השוטף והשליטה ישארו בידי החברה. אינווסטק בנק, שהוקם בשנת 1974 בדרום אפריקה, הינו גוף בינלאומי מוביל המספק שירותים פיננסיים, כגון: בנקאות להשקעות, שירותי שוק ההון, בנקאות אישית וניהול נכסים. לבנק כ- 30 סניפים ברחבי העולם המנוהלים ב- 3 מוקדים עיקריים: אנגליה, דרום אפריקה ואוסטרליה. הבנק פעל בשנות התשעים בישראל, כשהיה הבעלים של בנק כללי.

אלי זהבי, יו"ר איזי אנרגיה, אמר היום: "גיוס ההון מקבוצת אינווסטק, המתבצע בתקופה מאתגרת זו, מהווה ציון דרך לחברה, מחזק את החברה ופותח בפניה אפשרויות להמשך יישומה של תכנית העבודה שלנו לרכישת תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב".

במהלך חודש דצמבר 2008 דיווחה איזי על חתימת הסכם עקרונות להרחבת פורטפוליו תחנות הדלק וחנויות הנוחות שלה. חברת איזי ארה"ב חתמה על הסכם לרכישת מקבץ בן 42 תחנות דלק בארה"ב בתמורה לכ- 32.6 מיליון דולר. עם השלמת העסקה צפויה איזי אנרגיה לשלוט ב- 93 תחנות דלק בארה"ב עם היקף מכירות של למעלה מ- 160 מיליון גלון (כ-320 מיליון דולר בשנה על פי מחיר נוכחי של כ-2 דולר לגלון), וחנויות נוחות עם היקף מכירות שנתי מוערך של למעלה מ-68 מיליון דולר, כך שבסך הכל יגיע היקף המכירות השנתיות של התחנות והחנויות שבשליטת איזי לכ-400 מיליון דולר.

השלמת העיסקה, הצפויה להיות בקרוב, כפופה לקבלת מספר אישורים ולקיומם של מספר תנאים מתלים. כיום, לפני השלמתה הצפויה של העיסקה האמורה לרכישת המקבץ, שולטת איזי ב-34 תחנות וחנויות ומספקת דלקים ל-17 תחנות נוספות. בסך הכל, הניבה פעילות זו לאיזי בשנת 2008 הכנסות בסך של כ-214 מיליון דולר.

איזי אנרגיה, בשליטת ד"ר אלי זהבי, פועלת לאיתור ורכישה של מקבצי תחנות דלק בארה"ב. במסגרת האסטרטגיה של החברה, היא פועלת לאיתור מקבצים המבטיחים תשואות גבוהות, ובמקביל מתקשרת בעסקאות למכירת הנדל"ן לקרנות ריט ומשקיעי נדלן. באופן זה, מתכוונת החברה לרכוש כמות גדולה של תחנות דלק תוך שימוש בהון עצמי נמוך יחסית להיקף העסקאות.

ד"ר אלי זהבי, בעל השליטה באיזי אנרגיה, הינו בעל ניסיון של למעלה מ-30 שנה בשוק האנרגיה בארה"ב, ובין היתר כיהן כסגן יו"ר חברת אלון ארה"ב. לזהבי ניסיון בתחומים של בתי זיקוק, טרמינלים, רכישת דלקים ומוצרי נפט, הגנות על מחירי מוצרי נפט ואנרגיה ועוד. בכוונת זהבי להפוך את איזי אנרגיה לחברה שתרכז את עסקיו בתחום האנרגיה. איזי אנרגיה מנוהלת על ידי אבי גפן, לשעבר סמנכ"ל פועלים שוקי הון. כסגן יו"ר החברה מכהן ד"ר אורן זהבי, שעסק ב-8 השנים האחרונות במיזוגים ורכישות בענף האנרגיה בארה"ב.