כבר לא בחדרי חדרים: תיווך ממוסד גם לחרדים

רשת התיווך אנגלו-סכסון תנסה "לחנך" את הציבור החרדי בלב ירושלים להתחיל לבצע עסקאות נדל"ן בעזרת מתווכים מורשים

רשת התיווך אנגלו-סכסון תנסה "לחנך" את הציבור החרדי בלב ירושלים להתחיל לבצע עסקאות נדל"ן בעזרת מתווכים מורשים. הסניף הירושלמי של אנגלו-סכסון פתח לאחרונה משרד חדש המיועד לציבור החרדי, תוך הקפדה על שילוב מתווכים מזרמים שונים של המגזר - חסידי, ליטאי וספרדי - בתוך הסניף. הסניף החדש הוקם ברחוב שטראוס בשכונת גאולה, סמוך לכיכר השבת, בלב האזור החרדי בבירה.

"במשך שנים רבות נהגו עסקי התיווך והנדל"ן להיעשות בציבור החרדי 'מפה לאוזן', בחדרי חדרים, ועל ידי מתווכים שאינם בהכרח מורשים וחסרי כישורים מקצועיים, דבר אשר גרם לעיתים נזק כבד לצרכנים", אומר זכיין אנגלו סכסון ירושלים, בני לובל. לדבריו, "הצורך בפתיחת משרד מיוחד שישרת את הציבור החרדי בירושלים עלה והתחדד בשנים האחרונות, הן לאור חלקו המשמעותי של מגזר זה באוכלוסיית העיר והן לאור הגידול במודעות הצרכנית של הציבור הדתי-חרדי לשימוש בשירותי תיווך מקצועיים".

לובל מוסיף, כי פתיחת המשרד למגזר החרדי במתכונת זו הינה תולדה של לימוד ממושך את מאפייני המגזר וצרכיו, שהינם שונים בתכלית מאלו של הציבור הכללי החילוני ו/או דתי-לאומי. כך לדוגמא, נמצא כי לא ניתן לספק ביעילות שרותי תיווך לציבור החרדי ממשרדים הממוקמים מחוץ לאזור החרדי של העיר, טובים ויפים ככל שיהיו. הציבור החרדי עושה את רוב עסקיו ופעילויותיו בתוך השכונות החרדיות, ועל כן היה צורך לחפש ולאתר מיקום ראוי ובולט בלב האזור החרדי. את המשרד החדש מנהלים הראל בן משה ורעייתו סימה, המשתייכים למגזר החרדי.

לדברי לובל, מספר עסקאות שנחתמו כבר בשבוע הראשון לפתיחת המשרד, מצביעות על שוק יציב שכמעט ואינו מושפע מהשוק הכללי.