משרד הפרסום פוגל-אוגילבי פורשים מתחרות קקטוס הזהב

סמנכ"ל הקריאייטיב, גיא גורן: "איני מעוניין לקבל מדליה בתחרות שהוחלט לחלק בה פרס בכל מחיר" ■ כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"גלובס", שופטי קקטוס הזהב "תיקנו" את ציוני העבודות כדי לאפשר זכייה במדליות

ההחלטה לתקן את תוצאות תחרות קקטוס הזהב כדי שתניב יותר מדליות ממשיכה לעורר הדים בענף הפרסום: ל"גלובס" נודע, כי משרד הפרסום פוגל-אוגילבי החליט לפרוש מהתחרות, במחאה על מהלך תיקון תוצאות השיפוט.

גיא גורן, מנהל קריאייטיב ושותף בפוגל-אוגיליבי, אמנם נמנה על צוות השופטים ואף נכח בישיבת וועדת הקקטוס בה התבקשו השופטים לתקן את התוצאות, אך הוא עזב את החדר במחאה במהלך ההצבעה. ההצעה לתקן את התוצאות התקבלה ברוב קולות, כשהמתנגד היחידי הוא קובי ברקי, מנהל הקריאייטיב של שמעוני-פינקלשטיין.

גורן עצמו מסר היום (א') בתגובה: "למרות שקמפיין מרכנתיל 'חסכנו על סלבס', קמפיין טיגואן 'כמו טוארג רק עם מנוע' וקמפיין לי קופר 'הסקיני מת' היו לדעת כולם מהקמפיינים הבולטים בקטגוריה שלהם, ובסבירות גבוהה זכו בפרס - איני מעוניין לקבל מדליה בתחרות שהוחלט לחלק בה פרס בכל מחיר. בעיקר כשהמחיר הוא הטיית תוצאות השיפוט בדיעבד, דבר שלא נראה כדוגמתו בשום תחרות בעולם".

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", ביום חמישי נקראו מנהלי הקריאייטיב ששפטו השנה בתחרות לישיבה באיגוד חברות הפרסום, בה נודע להם כי כל פי תוצאות הניקוד שהעניקו לעבודות השנה יצרו סיטואציה שבה אף אחת מהעבודות לא זכתה במדליית זהב.

בפני השופטים הוצבה האפשרות להשתמש בפקטור שייקבע על-ידם שישפר את הציון של כל העבודות ויאפשר הענקת מדליות זהב וכסף. בתום הדיון החליטו השופטים כי יינתן פקטור של אחד לכל העבודות.

גיא גורן מספר בטור אישי: למה פרשתי מהקקטוס.