שריון של זהב

כשתתפוגג האופוריה הנוכחית וענני החשש יכסו שוב את שמי השוק, מחירו ינסוק

כל עוד הראלי בשווקים הפיננסים ממשיך, ויותר ויותר כלכלנים מדברים על התאוששות כלכלית, משקיעים נוטים לזנוח את ההשקעות הסולידיות ולרכוש מניות. אך התפוגגותה של האופוריה הנוכחית תביא להתעוררות מחודשת של שנאת הסיכונים, מה שעשוי להוביל להתחזקותם של הנכסים הבטוחים יותר, כמו זהב, כסף ומתכות נוספות.

המשק האמריקני עדיין רחוק מאיזון, חבילות החילוץ והתמריצים של מדינות רבות הגיעו לסכומי עתק, הציפו את השוק בכסף, והגדילו את הגרעון התקציבי. אחד החששות הגדולים הוא המהלכים הנמשכים למניעת דפלציה, בעיקר בארה"ב אשר לא ידעה תקופה של עליית מחירים קיצונית, תוביל לאינפלציה ואפילו להיפר אינפלציה.

מחיר החוזים העתידיים על הזהב למסירה ביוני עלה ביום שישי שעבר ל-933.05 דולר לאונקיה - שיא של שבעה שבועות. בינואר 1980 מחיר הזהב הגיע למחיר של 850 דולר לאונקיה - שיא שלא נשבר עד המשבר הנוכחי, כאשר הזהב זינק ל- 1,033.9 דולר לאונקיה. בחודש האחרון הזהב עלה במתינות אך בהתמדה, כפי שניתן לראות בגרף הנ"ל, שהוכן על ידי BigCharts.

זהב אוריאל מאי

ההשקעה בזהב וסחורות אחרות כגידור מאינפלציה "אי של יציבות" בתקופות סוערות, איננה דבר חדש, אך נראה שהעלייה האחרונה של מחיר הזהב היתה "רדומה" מעט ונעלמה מהעין. דומה כי שווה להמתין לעיתוי הנכון, ולתת את הדעת על חשיפה מסויימת לזהב כהגנה מפני חוסר הודאות שבדרך. השקעה בזהב אומנם לא מעניקה תשואות גבוהות כמו שהשוק הנוכחי מספק, אך היא סולידית הרבה יותר, וכדאית בתקופות בלתי יציבות.

ב-MF גלובל, המתמחה בהשקעה בסחורות, מעריכים כי מחיר הזהב ישמור על רמת ה-950 עד 1,000 דולר לאונקיה, אך כאשר הכלכלה העולמית תציג סימנים ממשיים של שיפור, המחיר צפוי לרדת למחיר של בין 750 ל-800 דולר לאונקיה. למי שמאמין כי סימני ההתאוששות הנוכחיים והעליות בשווקים הם זמניים בלבד, כדאי לעקוב אחרי מחירי הזהב ולרכוש זהב כאשר מחירו ירד.

הגרף להלן, שהוכן ב-BigCharts ומציג את השינוי היומי במדד CME לאורך שנה, העוקב אחרי סחורות באופן כללי ומצביע על התאוששות ארוכת טווח של הענף.

סחורות מאי

יש דרכים רבות להשקיע בזהב. אחת מהן היא רכישת ETFs כמו GLD העוקבת אחרי השינויים במסחר על החוזים העתידיים על הזהב. ETF נוסף הוא UGL, הממונף פי 2. דרך נוספת היא להשקיע בחברות כרייה המתמחות בעיקר או גם בזהב, כמו גולדקורפ , בריק גולד , BHP ביליטון וריו טינטו .