פולקסווגן הפסיקה את המו"מ עם פורשה: "קודם שיפתרו את הבעיות הפנימיות אצלם"

[למדור שוקי עולם] מאז החלו השיחות בין החברות על מיזוג אפשרי השתנה מאזן הכוחות לטובת פולקסווגן, שהיתה המועמדת להשתלטות ■ מניית פורשה מאבדת 2.8% ■ פולקסווגן יורדת ב-0.7%

פולקסווגן , יצרנית הרכב הגדולה באירופה, עצרה את השיחות עם פורשה על מיזוג מלא בין שתיהן, בנימוק שפורשה, שמחזיקה בכוח במניות הרוב שלה, עדיין אינה מוכנה למיזוג.

הנציגים של שתי היצרניות עמדו להיפגש היום (ב') כדי לגבש את תוכנית המיזוג, לאחר שהמשבר הכלכלי חיסל למעשה את יכולתה של פורשה עמוסת החובות לממש את האופציה שלה להעלות את אחזקתה בפולקסווגן ל-75%.

"בסוף השבוע שעבר הגענו למסקנה שלפורשה חסרים כמה תנאים יסודיים לדיונים הללו", אמר אתמול דובר של פולקסווגן. לדבריו, לפורשה אין אסטרטגיה לשילוב אפשרי של שתי החברות, והיא חייבת תחילה להתגבר על בעיותיה האסטרטגיות הפנימיות. לפי הדובר, חידוש הדיונים בין שתי היצרניות הוא כעת עניין פתוח, ללא קביעת מועד כלשהו.

מי יוביל

פורשה מחזיקה כבר ביותר ממחצית מניות פולקסווגן, יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם כיום. בפורשה מנסים זה זמן מה להשיג שליטה בפולקסווגן, שמייצרת מגוון רחב של כלי רכב, מבוגאטי ולמבורגיני עד דגמי גולף העממיים יחסית.

לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית, מתגברים הניסיונות לשכנע את מנכ"ל פולקסווגן, מרטין וינטרקורן, להוביל את הקבוצה החדשה. ראש ממשלת סקסוניה התחתונה, שמחזיקה כ-20% ממניות פולקסווגן, הודיע על תמיכתו בווינטרקורן, לפי דיווח בעיתון "דר טאגסשפיגל". גם מנהל חטיבת אאודי של פולקסווגן, רופרט שטדלר, אמר בראיון למגזין גרמני שהוא מצדד בעמדת וינטרקורן.

שטדלר ביטא למעשה את המהפך ביחסי הכוח בין פולקסווגן לפורשה, כאשר אמר שבפולקסווגן יש מקום למותג כמו פורשה, ולא פורשה היא שצריכה להשתלט על פולקסווגן.

הדחה למעשה

יו"ר פולקסווגן, פרדיננד פייך, שאביו ייסד את פורשה, אמר כבר בשבוע שעבר שווינטרקורן הוא המועמד שלו לעמוד בראש הקבוצה המאוחדת פולקסווגן-פורשה. פייך אמר עוד, כי לאחר המיזוג הוא אינו מעריך שוונדלינג וידקינג, מנכ"ל פורשה, יסכים להישאר בתפקיד אחר שיהיה "הורדה בדרגה". פייך הוא גם בעל העניין הגדול בפורשה, והערותיו התפרשו כהדחה למעשה של וידקינג.

לפי מקור בחברה, פורשה עצמה פנתה לפולקסווגן בהצעה לרכוש ממנה את חטיבת מכוניות הספורט שלה, כדי לסייע לה לפתור את בעיותיה הכספיות.