השב"כ מזהיר: גורמי טרור עוינים מנסים לגייס ישראלים ברשת

אתר האינטרנט של השב"כ מזהיר כי ישראלים, שעשויים להתפתות למפגש או להעביר מידע מסווג תמורת תשלום, עלולים להיחטף

כ-4 חודשים עברו מאז מבצע "עופרת יצוקה", בו שיחק האינטרנט כלי מרכזי במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית שבין ישראל לבין ארגוני הטרור, משחרר היום (ב') השב"כ אזהרה לגבי פעילות מוגברת של גורמי טרור באינטרנט וברשתות חברתיות בפרט. לאור זאת, השב"כ מבקש מהאזרחים להיות "קשובים וזהירים" בגלישה ברשת.

לפי אתר האינטרנט של השב"כ, התרחשו מספר מקרים בהם פנו גורמי טרור לישראלים בהצעות להתגייס לפעילות טרור או להעביר מידע מסווג עבור תשלום. לדברי השב"כ, הסיכון הנובע מתופעה זו אינו טמון רק בחשש לדליפת מידע מסווג, אלא משקף חשש לחיי ישראלים, שעשויים להתפתות למפגש בחו"ל תמורת כסף - צעד שעלול להוביל לחטיפתם על-ידי ארגוני טרור.

עוד עולה מהאזהרה כי ארגוני הטרור פועלים לסריקה של אתרים ישראליים ורשתות חברתיות, בהם חברים גם יוצאי יחידות מסווגות בצה"ל, במטרה לאסוף מידע מסווג אודות מטרות ויעדים ביטחוניים בישראל. זאת, על רקע הנטייה של משתמשי הרשתות החברתיות לשתף את חבריהם במידע רב, לעיתים אף במידע אישי. לעיתים, לפי החשד, מובטח למשתמשים כסף ולעיתים מוצעת להם עבודה בחו"ל.

על-פי הדיווחים שהגיעו לגורמי הביטחון הישראליים, כבר נעשו פניות למשתמשי רשתות חברתיות. כך, משתמש פייסבוק דיווח כי פנה אליו אדם שהציג את עצמו כסוחר בלבנון, וביקש ממנו להעביר מידע מסווג תמורת תשלום. בנוסף, השב"כ מעריך כי מידע אישי שמועבר ברשת לצרכים עסקיים ופרטיים משמש את גורמי הטרור באיתור אזרחים ישראלים בארץ ובחו"ל.