גורמים באוצר: "התרומה העיקרית של יוגב היתה היחצ"נות של עצמו"

רה"מ הבטיח לשר האוצר: אורי יוגב, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא יתערב בניהול משרד האוצר ובביצוע ההחלטות של המשרד

אורי יוגב, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא יתערב בניהול משרד האוצר ובביצוע ההחלטות של המשרד - כך הבטיח נתניהו לשר האוצר, יובל שטייניץ, בפגישה שהתקיימה ביניהם במוצאי שבת, ערב צאתו של ראש הממשלה לוושינגטון. בסביבתו של שטייניץ אמרו כי בפגישה, שבה נכח גם מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, הגיעו כל הצדדים להבנה "שזה יהיה הכי נכון לכולם אם יוגב לא יהיה מעורב בענייני המשרד". מקורב לשר האוצר אמר כי לפי שעה "אין כעס ואין מלחמה בין הצדדים", אולם גורם במשרד הודה הבוקר כי "נשאר טעם רע בפה לכל הצדדים שניהלו את התהליך הזה".

לדבריו, "ההתערבות של יוגב הכניסה הרבה מאוד מתח בין כל הגורמים המעורבים בתהליך והולידה הרבה מאוד ביקורת ציבורית שבסופו של דבר לא היתה מחויבת המציאות". הוא הוסיף כי ההתערבות "הכניסה חוסר אמון וביקורת לתהליך שהיה אמור לעבור בצורה פשוטה בממשלה, ובסופו של דבר יצר מתיחויות ויריבויות מיותרות בתוך המערכת הפוליטית וגרם נזק גם לשר האוצר וגם לראש הממשלה עצמו. בסופו של דבר היה אפשר להעביר את התהליך הזה בלי התערבותו של יוגב, שתרומתו העיקרית היא היחצ"נות של עצמו".

בראיון לגלי צה"ל אמר היום אריאב כי "היו פגמים בתהליך העברת התקציב". אריאב התייחס לפגישה עם שטייניץ ונתניהו ואמר: "הגדרנו גבולות גיזרה ואנחנו עובדים קשה מול האתגרים העומדים מול האוצר", הסביר.

למרות הבטחתו של נתניהו לשטייניץ, באוצר חוששים כי מדובר בהבטחה "על הקרח" שכן צפויים בהמשך עוד דיונים רבים לגבי התקציב בכנסת.