שפיר הנדסה עצרה את העבודות על נתיב האגרה המהיר

המחלוקת, הנמשכת מספר חודשים, מתייחסת לקטע האחרון באורך 600 מטר בנתיב, המתחבר לנתיבי איילון - שפיר ובנק לאומי, מממן הפרויקט, דרשו פיצוי על אפשרות שנהגים יסתננו חינם לנתיב כי בקטע לא ניתן להקים גדר הפרדה

זכיינית פרויקט נתיב האגרה שפיר הנדסה עצרה במפתיע את העבודות להקמתו בכניסה לת"א, עקב מחלוקת נמשכת עם המדינה על קיצור התוואי. כך נודע ל"גלובס".

המחלוקת, הנמשכת מספר חודשים, מתייחסת לקטע האחרון באורך 600 מטר בנתיב, המתחבר לנתיבי איילון. שפיר ובנק לאומי, מממן הפרויקט, דרשו פיצוי על אפשרות שנהגים יסתננו חינם לנתיב כי בקטע לא ניתן להקים גדר הפרדה.

לפני כשלושה חודשים סוכם על מתווה לפשרה, לפיו המדינה תאריך את רשת הביטחון לפרויקט בשלוש שנים ותקדם תב"ע חדשה לתוואי הנתיב בקטע זה.

לדברי מקורבים לפרויקט, שפיר החליטה לעצור העבודות במחאה על העיכוב בחתימת הפשרה, דבר שמחייבה להמשיך ולממן את הפרויקט מהונה העצמי. היום צפויה פגישה באוצר בין שפיר, הבנקים והמדינה, בניסיון להשיג הבנות לגבי חידוש העבודות על הפרויקט.

פרויקט הנתיב המהיר הוא פרויקט BOT ב-480 מיליון שקל, בו יוסב הנתיב השמאלי בכביש ירושלים-ת"א, בקטע שבין מחלף לוד וקיבוץ גלויות (13 ק"מ), לנתיב אגרה. את הפרויקט מממנת מגדל (75%), לצד לאומי (10%), וקבוצה משותפת לבנק מזרחי טפחות ולבינלאומי (15%). עד סגירת הגיליון לא הושגו תגובות שפיר והאוצר.