עקב תביעה ייצוגית: קולגייט לא תשווק משחת שיניים עם הביטוי "הגנה טוטלית לשיניים"

בבקשה לאשר תביעה ייצוגית בכ-2.4 מיליארד שקל נגד קולגייט, נטען כי על אריזות משחות השיניים "קולגייט טוטל" הופיע הביטוי "הגנה טוטלית ל-12 שעות לשיניים ולחניכיים" - למרות שלהבטחה זו אין כל בסיס מדעי

קולגייט - פלמוליב התחייבה במסגרת הסדר הפשרה בתביעה ייצוגית נגדה כי היא לא תשווק משחות שיניים הנושאות את הביטוי "הגנה טוטלית לשיניים". זאת, החל מתום שמונה חודשים לאחר אישורו של הסכם הפשרה על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

בבקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל נגד קולגייט, נטען כי החברה מטעה את הצרכנים, בכך שעל אריזות משחות השיניים "קולגייט טוטל" הופיע הביטוי "הגנה טוטלית ל-12 שעות לשיניים ולחניכיים", למרות שלהבטחה זו אין כל בסיס מדעי. התובע טען כי מדובר בהונאה ובאחיזת עיניים של ממש.

קולגייט טענה בתגובה כי היא זכאית רק לשבחים בגין פיתוח הפטנט ושיווקו של מוצר איכותי וחשוב כל כך. לדבריה, אף אדם אינו מעלה על הדעת כי הציבור סבור שנמצאה תרופת פלא המחסלת לחלוטין את התחלואה הדנטלית. קולגייט הביעה תמיהה על הגשת תביעה "בגין שיווק מוצר התורם יותר מכל מוצר מקביל אחר לבריאות הציבור וחוסך לציבור מיליוני שקלים על טיפולי שיניים".

במסגרת הסכם הפשרה נקבע כי קולגייט עצמה לא תוכל לשווק משחת שיניים עם הביטוי "הגנה טוטלית", אך לא תהיה חייבת לגרום לכך שהקמעונאים לא ישווקו משחת שיניים הנושאת ביטוי זה. בנוסף נקבע כי, קולגייט תהיה רשאית להמשיך ולשווק את מוצרי "קולגייט טוטל" בשם זה.

קולגייט התחייבה עוד כי בתוך שנה ממועד אישור הסכם היא תתרום 500 אלף שקל למחקר ופיתוח בתחום הדנטלי. עוד הוסכם כי גובה הגמול שייפסק לתובע הייצוגי, אילן חליוה, לא יעלה על 10 אלפים שקל; וגובה סכום שכר הטרחה שייפסק לבא-כוחו, עו"ד דוד קירשנבוים, לא יעלה על 100 אלף שקל. (ת.א. 1384/08).