סינרון מדיקל נתבעת ב-8.4 מיליון שקל בגין הפרת הסכם הפצה

חברת "טרנגו מדיקלס" ההולנדית טוענת כי לאחר למעלה מ-8 שנים בהן שימשה כמפיצה הבלעדית של מוצרי סינרון, ביטלה האחרונה את הסכם ההפצה בין הצדדים בהתראה של חודש בלבד

חברת "טרנגו מדיקלס" ההולנדית תובעת בבית המשפט המחוזי בנצרת 8.4 מיליון שקל מחברת סינרון מדיקל, הנסחרת בנאסד"ק, בטענה להפרת הסכם הפצה.

טרנגו עוסקת בשיווק והפצה של מכשירים וציוד לטיפולים רפואיים ואסתטיים, המבוססים על טכנולוגיית לייזר וטכנולוגיית IPL, המשמשים, בין היתר, לטיפולי הסרת שיער, חידוש ושיקום העור. ב-2001 היא התקשרה עם חברת סינרון הישראלית, העוסקת בתכנון, פיתוח וייצור מכשירים וציוד לטיפולים רפואיים ואסתטיים, ושימשה כמפיצה הבלעדית של מוצריה במדינות בנלוקס (הולנד, בלגיה ולוקסמבורג).

באמצעות עוה"ד מיקי שפיגלמן וילנה וולוובסקי ממשרד שפיגלמן, קורן, ברק, זמיר ושות', טוענת טרנגו כי לאחר למעלה מ-8 שנים בהן שימשה כמפיצה הבלעדית של מוצרי סינרון, ביטלה האחרונה את הסכם ההפצה בהתראה של חודש בלבד.

טרנגו טוענת כי השקיעה במשך השנים מאמצים ומשאבים ניכרים, כספיים ואחרים להחדרת מוצרי סינרון למדינות בנלוקס וליצירת שם, שוק ומעמד למותג ELOS שלה. זאת, תוך התגברות על קשיים הנובעים ממאפייני השוק, ועל העובדה שמדובר במכשור רפואי חדש ובלתי מוכר שהצריכו הקמת מערך הכשרה מיוחד. לדבריה, היקף המכירות עלה עם השנים עד שהגיע ל-2.3 מיליון אירו ב-2006.

באמצע 2008 הודיעה לפתע סינרון שטרנגו לא תשמש עוד כמפיצה בבלגיה. כעבור חודשיים דרשה ממנה לחתום על הסכם הפצה חדש, בתנאים גרועים יותר. בנובמבר הודיעה סינרון שהיא מפסיקה באופן חד-צדדי את ההתקשרות עם טרנגו תוך שהיא מתרצת זאת ב"שינוי מדיניות הפצה".

טרנגו טוענת לנזקים של 13 מיליון אירו. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 639/09).