מודי'ס מעלה את אופק הדירוג של טבע ל"חיובי" מ"יציב"

העלאת אופק הדירוג על רקע התוצאות התפעוליות החזקות ■ העלאת דירוג האשראי לחברה יתכן, אך תלוי בעמידתה במסלול החזר החובות עליו התחייבה עם רכישת באר

על רקע התוצאות התפעוליות החזקות של טבע , העלתה הערב סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, מודי'ס, את אופק הדירוג ל"חיובי" לעומת תחזית קודמת שהיתה אופק דירוג "יציב". במודי'ס מציינים כי טבע, המובילה את השוק הגנרי העולמי צפויה להרוויח גם מפקיעות פטנט קרובות של תרופות בלוקבאסטר.

"תוצאות חזקות והתנאים הבסיסיים הטובים של התעשיה עשויים להוביל להעלאת דירוג לטבע, אך זה יהיה תלוי בעמידה במסלול החזר החובות עליו התחייבה עם רכישת באר" אמר סגן נשיא בכיר במודיס, מיקל לבסק.

מודי'ס ציינה כי העלאת הדירוג, אשר כוללת את אגרות החוב הבכירות שאינן מבוטחות המדורגות כיום Baa2, תיהיה אפשרית בזמן הקרוב במידה וטבע תמשיך להציג תוצאות חזקות ובמידה וטבע תתקדם בתהליך הפחתת החוב ותחזור להציג תזרים מזומנים חזק שיהווה כרית ביטחון כפי שהיה לה בעבר.

עם זאת, מציינים במודי'ס כי ירידה בלתי צפויה בתוצאותיה התפעוליות, או רכישה נוספת באמצעות חוב - עלולה לשנות את המומנטום בו מצויה החברה המועמדת להעלאת דירוג.

בחודש ינואר האחרון, עם השלמת רכישתה של באר ע"י טבע בתמורה ל-7.46 מיליארד דולר, חזרה סוכנות הדירוג מודי'ס על הדירוג של טבע לאחר שטבע אמרה כי היא צופה בטווח הארוך עלייה חסונה ובריאה בצמיחה של רווחיה שאף עשויה לבוא מוקדם ממה שצפתה החברה.

מוקדם יותר בחודש האחרון אישררה טבע את התחזיות הפיננסיות שלה לשנים 2009-2010, והדגישה כי היא צופה שתוצאותיה הכספיות במחצית השניה של השנה יהיו חזקות יותר מאלו של המחצית הראשונה של 2009.