בכפוף לשימוע: ראש העיר רמת-גן, צבי בר, יואשם בקבלת שוחד מראובן גרוס

עפ"י החשד, ב-2002 ניצל בר את מעמדו כראש העיר וביקש מגרוס להעסיק את גיסו כמנהל באחד החניונים שלו; גרוס נענה, והיענותו היא מתן השוחד ■ עם זאת, הוסר החשד כי בר העניק לגרוס הנחות בארנונה ובמיסי עירייה

פרקליטות המדינה החליטה להעמיד לדין את ראש העיר רמת-גן, צבי בר, באשמת קבלת שוחד ומירמה והפרת אמונים, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. הודעה על כך נמסרה לפרקליטיו, עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט וירון קוסטליץ.

החשדות נגד בר עלו במסגרת חקירת פרשת החניונים - בה מואשם "מלך החניונים", ראובן גרוס, כי העניק טובות הנאה שונות ומגוונות לבכירים ברשויות מקומיות ובחברות עירוניות בתמורה לקידום אינטרסים שלו, בעיקר בתחום החניונים.

ל"גלובס" נודע כי בנוגע לבר, החשד הוא שבשנת 2002 ניצל בר את מעמדו כראש העיר, וביקש מגרוס להעסיק את גיסו כמנהל באחד מהחניונים שלו. גרוס, כך נטען, נענה לבקשה, והיענותו היא מתן השוחד. בהמשך, בר העלה בפני גרוס רעיון להפעיל חניון ברמת-גן, אך הבהיר לגרוס כי הרעיון יכול להיות כדאי מבחינה כלכלית אם להפעלת החניון תצורף מסעדה במקום, וכי הוא יפעל לקידום הנושא.

עוד נודע כי הוסר החשד כי בר העניק לגרוס הנחות מפליגות בארנונה ובמיסי עירייה תמורת טובות הנאה, חשד שהוטח בבר בחקירתו במשטרה ב-2004.

מעיריית רמת-גן נמסר בתגובה: "זו החלטה תמוהה והזויה, בדיוק כפי שהיתה בזמנו ההחלטה לחקור את ראש העיר. ידענו שהכל הסתיים זה מכבר, שכן לא רק שראובן גרוס מעולם לא נתן ולא קיבל דבר מעיריית רמת-גן והעומד בראשה - יתירה מכך, זמן רב לפני שהחלה הפרשה הורה ראש העיר להגיש תביעה כנגד גרוס בגין חריגה שנתגלתה בעסק פרטי שלו בעיר".