מלון שרתון סיטי טאואר בר"ג: העירייה מפלה אותנו לרעה בחיובי הארנונה

ב-1996 הוסיפה עיריית ר"ג סיווג חדש: "בתי-מלון באזור הבורסה", כאשר תעריף הארנונה שנקבע לו גבוה בכ-42.77% מתעריף הארנונה לבתי-מלון ■ לטענת שרתון סיטי טאואר, התעריף החדש "נתפר" במיוחד עבורו

שותפות שרתון סיטי טאואר, המנהלת את בית-המלון שרתון סיטי טאואר ברמת-גן, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב עתירה מינהלית נגד החלטת עיריית רמת-גן לחייב את המלון בארנונה כללית גבוהה יותר מבתי-מלון אחרים בעיר.

לדברי השותפות - המורכבת מהשותפים אחים עופר נכסים, א. דורי, רשת מלונות פרדייס ושרתון מוריה - מדובר באפליה פסולה הנוגדת את עיקרון השוויון.

בעתירה נאמר כי עד 1995 היה תעריף אחיד לכל בתי-המלון בתחום רמת-גן. ואולם, ב-1996 הוסיפה העירייה סיווג חדש: "בתי-מלון באזור הבורסה", כאשר תעריף הארנונה שנקבע לסיווג זה גבוה בכ-42.77% מתעריף הארנונה לבתי-מלון.

העותרת מציינת כי בתחום השיפוט המוניציפאלי של עיריית רמת-גן, רק בית-המלון שרתון סיטי טאואר שייך לסיווג החדש, ולפיכך התעריף החדש "נתפר" במיוחד עבורו.

העותרת טוענת כי קביעת הסיווג החדש הינה בלתי חוקית, מפלה ולוקה בחוסר סבירות קיצוני, וכי על בית המשפט לקבוע כי העירייה אינה מוסמכת לסווג את בית-המלון בסיווג זה - אלא לחייבו לפי התעריף של "בתי-מלון בכל חלקי העיר".

לטענתה, באמצעות עוה"ד יצחק מיוחס ויעל דיין, כאשר מדובר בנכסים דומים מבחינת סוג השימוש והעיסוק - יש להטיל עליהם ארנונה בשיעור אחיד.

במארס אשתקד תבעה העותרת כ-1.5 מיליון שקל מעיריית רמת-גן להשבת תשלומי הארנונה. זאת, בטענה כי הם נגבו כתוצאה מחיובה בסיווג שאינו חוקי, המפלה אותה לרעה. (עת"מ 1803/09).