רשם האגודות משהה את אישור מכירת עוף העמק לרמי לוי ועמיר שיווק

ההסתדרות מתנגדת לעסקה בשל סירובם של הרוכשים להעסיק את העובדים במסגרת הסכם קיבוצי ■ כזכור, ההצעה שהגישו רמי לוי ועמיר שיווק לרכישת עוף העמק לא כללה כל התחייבות בדבר העסקת עובדי המפעל

רשם האגודות משהה לפי שעה את החלטתו בנוגע לאישור מכירת עוף העמק לרמי לוי וחברת עמיר שיווק .

ההסתדרות הביעה היום (ג'), בישיבה שקיימו הצדדים, את התנגדותה הנחרצת לעסקת המכירה, זאת בשל סירובם של הרוכשים להעסיק את העובדים במסגרת הסכם קיבוצי.

יצויין ההצעה שהגישו רמי לוי ועמיר שיווק לרכישת עוף העמק לא כללה כל התחייבות בדבר העסקת עובדי המפעל.

כזכור, לפני כשבועיים פורסם כי איש העסקים רמי לוי, המחזיק בשליטה בחברה הציבורית רמי לוי שיווק השקמה, וחברת עמיר שיווק רוכשים יחד את עוף העמק תמורת 13 מיליון שקל, זאת לאחר שזכו בהתמחרות על החברה.

עסקת הרכישה כוללת את פעילות המפעל, את מותג עוף העמק ואת הנדל"ן - ואינה כוללת את חובות החברה, העומדים על כ-50 מיליון שקל.

העסקה טעונה את אישור הנושים המובטחים, שהחוב אליהם עומד על כ-20 מיליון שקל, ואת אישור רשם האגודות.

לפי שעה, לא ברור מה יעלה בגורל 170 עובדי המפעל. עם היוודע דבר העסקה אמר לוי ל"גלובס": "אנחנו ננהל משא-ומתן עם העובדים ונעסיק אותם. יש לנו כוונה להפעיל את המפעל. לא באנו עם כוונה אחרת. בהסכם אין מחוייבות, אבל אנחנו נעסיק אותם. יש לנו כוונה לשחוט 40-50 אלף עופות ביום, וזה ידרוש כ-250 עובדים, אבל זה תלוי בהימצאות של חומר גלם. רק באוקטובר ניתן יהיה להסכמים חדשים עם מגדלים".

עם זאת, מנכ"ל עמיר שיווק, מיכאל מנדלסון, הבהיר באותו יום בשיחה עם "גלובס" כי אין להם כל כוונה לחתום על הסכם קיבוצי עם העובדים. "לא יהיה הסכם קיבוצי כמו שלעובדים בעמיר שיווק אין הסכם קיבוצי. נשתדל להעסיק כמה שיותר עובדים ונדאג להם לתנאים טובים. בוודאי לא נעסיק את כולם. נשתדל להעסיק את מירב העובדים שאפשר להעסיק באופן כלכלי".

יצויין כי במפעל מועסקים כ-70 עובדים קבועים וכ-100 עובדי קבלן.

עוף העמק הוא אגודה שיתופית חקלאית שבטרם מונה לה מפרק היתה בבעלות 14 קיבוצים ומושבים. העסקה גם אינה כוללת את אחזקותיה של עוף העמק (25%) בחברה הבת "עוף טבע מהעמק", שנמצאת בשליטת אמנון אריאל, בעל המותג טבעוף (75%). בשל חובות כבדים קרס המפעל מרמת-ישי, ועובדיו פוטרו בחודש מארס האחרון.

לפי הערכות בשוק, שווי הנדל"ן שעליו מצוי המפעל עומד על כ-10 מיליון שקל, ואילו שווי הציוד במפעל על כ-4 מיליון שקל.