האנליסטים המסקרים את כי"ל לקראת פרסום הדו"ח: הכל תלוי בחוזי האשלג עם סין והודו, והביקוש בברזיל

בלידר צופים לרווח נקי של כ-135 מיליון דולר ברבעון הנוכחי ומחזור מכירות של כ-895 מיליארד דולר ■ בפסגות צופים לרווח של 142.6 מ' ד' - ירידה של כ-60% לעומת הרבעון המקביל, ולהכנסות של 898 מ' ד'

חברת הדשנים והכימיקלים, כי"ל צפויה לדווח מחר (ד') ב-8:30 בבוקר על תוצאות הרבעון הראשון של 2009. בקרב האנליסטים המסקרים את מניית החברה ישנה תמימות דעים כי תוצאות החברה ברבעון הראשון של 2009 יצביעו על ירידה במכירות וירידה ברווחיות. אם זאת, מציינים האנליסטים כי השוק תימחר כבר את הירידה בתוצאות ומצפה להתאוששות שמחצית השנייה של 2009.

יואב בורגן מלידר שוקי הון, אמר כי "העיניים של המשקיעים מופנות אל עבר האירו המכונן של 2009 בעולם האשלג: סיום המו"מ עם סין, סיום המו"מ עם הודו וצפי להתאוששות הביקושים בברזיל". בלידר צופים לרווח נקי של כ-135 מיליון דולר ברבעון הנוכחי ומחזור מכירות של כ-895 מיליארד דולר.

בורגן מאוד שורי לגבי מניית כי"ל וממשיך להמליץ עליה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 70 שקל למניה פרמיה של כ-67% לעומת מחיר הסגירה שלה היום (ג') בבורסה בת"א.

יוסף וולף, אנליסט מברקליס קפיטל המסקר את המניה אמר כי בברקליס צופים לירידה של 53% במכירות האשלג, ירידה של 58% במגזר הפוספטים וירידה של 37% ברווחיות ממגזר הדשנים. וולף ציין כי לאחר פרסום תוצאות הרבעון, יבחן את המלצתו ואת מחיר היעד של המניה שעומד כיום על 40 שקל למניה, מחיר נמוך ממחיר הנעילה שלה היום בבורסה בת"א. וולף ציין כי לשוק הסיני ולשוק ההודי חשיבות רבה לכי"ל מאחר והם מהווים כ-35% ממכירות החברה.

גלעד אלפר מבית ההשקעות אקסלנס מעריך גם הוא כי המחצית הראשונה של 2009 תהיה מחצית שנה חלשה לכי"ל. אלפר ציין כי "המנייה התאוששה לאחרונה יפה למרות דיווחים על עודף היצע של מזון בסין". עוד אמר אלפר, כי "ברור שלמחיר הנפט יש השפעה משמעותית על מחיר המנייה והמשך המומנטום של כי"ל תלוי במידה רבה בהמשך התאוששות הנפט". באקסלנס בוחרים "להישאר על הגדר" ולפרסם מחיר יעד והמלצה למנייה לאחר פירסום הדו"חות.

לימור גרובר, מבית ההשקעות פסגות, ציינה כי בראיה קדימה, הנראות להמשך השנה ממשיכה להיות נמוכה בכל מגזרי הפעילות. הדו"ח האחרון של משרד החקלאות האמריקני שפורס בשבוע שעבר הצביע על בניית מלאים ברמה עולמית, אולם המחירים שמרו על רמתם הגבוהה על רקע פגעי מזג האוויר ומלאים נמוכים בארה"ב. בפסגות יעדכנו מחדש את המלצתם ואת מחיר היעד של המניה לאחר פרסום הדו"חות. בפסגות צופים לרווח של 142.6 מיליון דולר ולהכנסות של 898 מיליון דולר