מבקר המדינה בודק את חשבון השיפוצים בדירתה של יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק

(עדכון) - דירתה של איציק שופצה בעלות של למעלה מ-100 אלף שקל, שמומנו מקופת הכנסת ■ הבדיקה מעוררת מבוכה במשרד המבקר, לאור העובדה שמנכ"ל הכנסת לשעבר, אבי בלשניקוב, משמש היום כמנכ"ל המשרד

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הקים צוות בראשות היועץ למאבק בשחיתות במשרד המבקר, מאיר גלבוע, לבדיקת מימון השיפוצים בדירתה של יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ דליה איציק, על-ידי משכן הכנסת.

בדיקת המבקר נוגעת לשיפוצים בדירת השרד של איציק, בעלות של למעלה מ-100 אלף שקל, שמומנו מקופת הכנסת. הבדיקה נעשית במסגרת בדיקה כוללת של מינהל הכנסת.

הבדיקה הנוגעת לאיציק מתייחסת לעבודות שיפוץ רחבות היקף שנעשו בדירתה, הכוללות ריצוף, צבע ורהיטים חדשים.

איציק אמרה כי חסכה כסף רב בכך שלא לקחה דירת שרד, אלא השתמשה בדירתה הפרטית כדירת שרד. ואולם, כייון שכך, היה עליה להפוך את דירתה לייצוגית יותר.

הבדיקה הכוללת בנוגע למינהל הכנסת מתייחסת בין היתר לרכישת שטיחים עבור המשכן בעלות של כ-150 אלף שקל, ללא מכרז.

הבדיקה מעוררת מבוכה במשרד המבקר, שכן מי שהיה אחראי על מינהל הכנסת בשנים האחרונות הוא אבי בלשניקוב, המשמש כיום כמנכ"ל משרד מבקר המדינה.

בתשובה לשאלה מדוע הופקדה הבדיקה בידיו של גלבוע דווקא, השיב דובר משרד מבקר המדינה כי אין לכך כל קשר לתפקידו של גלבוע כיועץ לענייני שחיתות. לדבריו, מאחר שהבדיקה נוגעת למינהל הכנסת, מטבע הדברים הממונה על המינהל הוא המנכ"ל - תפקיד שמילא בלשניקוב.

לדבריו, גלבוע הוא מינוי אישי של המבקר, וככזה הוא אינו כפוף למנכ"ל המשרד בלשניקוב. "כדי שהבדיקה תהיה יסודית בלי ניגוד עניינים, נקבע להפקידה בידי מישהו שאינו כפוף למנכ"ל", מסר הדובר.

יצויין כי תנועת אומ"ץ שיגרה היום מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בו היא דורשת ממנו לפתוח בחקירה פלילית כנגד ח"כ דליה איציק ונגד המעורבים בפרשת השיפוצים בדירתה.