המהפכה הירוקה של אובמה: "צריכת הדלק של כלי רכב חדשים תוגבל עד 2016 ל-15 ק"מ לליטר"

הנשיא צופה כי עד סוף המהלך, יחסוך המשק האמריקני 1.8 מיליארד חביות נפט ובכך תרד התלות שלו בייבוא נפט ■ המהלך לא תלוי באישור הקונגרס; הבית הלבן יכפה את התקנות באמצעות חוקים פדראליים

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הכריז היום לראשונה כי יונהגו בארה"ב חוקים פדראליים שיגבילו את צריכת הדלק ברכבים חדשים ותוגבל פליטת המזהמים של מכוניות. הדבר יחייב את יצרניות הרכב לייצר כלי רכב חסכוניים בצריכת דלק. אובמה הצהיר כי התקנים החדשים שיאומצו יורידו את התלות של ארה"ב בייבוא נפט ויסייעו לתעשיית הרכב האמריקנית להתמודד עם המכוניות החסכוניות שמגיעות מיפן ואירופה.

התקן החודש קובע יעד שאפתני לפיו כל כלי הרכב שייוצרו עד 2016 בארה"ב יצרכו עד כ-15 ק"מ לליטר בנזין. אובמה הכריז כי המהלך יחסוך למשק האמריקני בצריכה של 1.8 מיליארד חביות נפט עד 2016.

אובמה הכריז כי "עשינו מעט מידי בכדי לצמצם את צריכת הדלק ולהגביר את היעילות של כלי הרכב האמריקניים בשנים האחרונות, הסטטוס קוו נגמר, אנחנו נהפוך בעתיד הקרוב לכלכלה המבוססת על אנרגיה נקייה".

אובמה אמר כי הוא שם בעדיפות עליונה של הממשל שלו את המאבק בשינוי האקלים שנובע מזיהום הסביבה.

הרשות לשמירה על הסביבה תקבע לראשונה בהסטוריה של ארה"ב תקנים לפליטת מזהמים. המהלך אינו מצריך אישור של הקונגרס מאחר והבית הלבן יכפה את התקנות באמצעות חוקים פדראליים.