מלחמת הגרסאות: בלינקוב - "נתניהו התייעץ עם ראש אגף התקציבים לשעבר קובי הבר"; הבר: "לא נכחתי באף ישיבה"

(עדכון) רם בלינקוב בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת: "רק הממונה על התקציבים יודע איך לנהל את המדיניות הכלכלית" ■ דליה איציק: "מגיע לך צל"ש - הושפלתם" ■ יוגב: "מעורבותי בתקציב הלכה וגדלה"

"השתתפתי בדיוני תקציב גם לפני שחתמתי על הסדר ניגוד עניינים, אך ברגע שעלתה החשיבות של ההסדר, ראש הממשלה זימן אותי לישיבות רק באישור היועמ"ש לממשלה או היועמ"ש של המשרד" - כך אמר היום (ד') אורי יוגב, יו"ר הוועדה המייעצת לראש הממשלה, בדיון המתקיים כעת בוועדה לביקורת המדינה בכנסת בנושא ניגוד הענינים של יוגב ואופן אישור התקציב.

בדיון התפתח עימות בין יוגב לממונה על התקציבים לשעבר רם בלינקוב, שכזכור, התפטר מיד לאחר אישור התקציב. "רק הממונה על התקציבים יודע איך לנהל את המדיניות הכלכלית", אמר בלינקוב, "ואף אחד מלבדו לא רשאי לעשות זאת. מי שמוסמך ע"י שר האוצר לנהל את אישור התקציב ולהתחייב על תקציב זה אך ורק אדם אחד. אין אף אדם אחר שיכול לעשות זאת. כשהסמכות ניטלת ממנו, הוא לא יכול למלא בהצלחה את תפקידו".

בהקשר לניגוד העניינים שנבחן אמר יוגב: "בכל מקום שבו עלה הנושא של מים וחשמל הבהרתי שאני מנוע, ולכן לא השתתפתי בדיונים בנושא בכל דיון שהוא". לדבריו, בכירי האוצר היו מעורבים ברוב רובן של השיחות בנושא התקציב ובחלק מהשיחות היה מעורב גם ראש אגף התקציבים. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, יואל חסון, שאל את יוגב מדוע בחר במסלול כזה, ויוגב השיב: "לא יכולתי לעזוב את העולם הפרטי שלי, ובמסגרת נכונות של ראש הממשלה לסייע במסגרת שנבחרה, הסכמתי".

בדיון גילה בלינקוב כי גם קובי הבר, ראש אגף התקציבים לשעבר וכיום סמנכ"ל בבנק לאומי, היה מעורב גם הוא בנושא התקציב כמי שראש הממשלה התייעץ איתו. היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, אמרה בדיון כי לא ידעה על מעורבותו של הבר בהתייעצויות בנושא התקציב.

בתגובה נמסר מבנק לאומי: "בהמשך לידיעות בתקשורת, ולאמירות שנאמרו בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, מודיע קובי הבר כי לא נכח באף ישיבה הקשורה בעסקת החבילה או בתהליך אישור תקציב המדינה לשנים 2009-2010".

חברת הכנסת דליה איציק אמרה לבלינקוב: "מגיע לך צל"ש. הושפלתם. ראש הממשלה השתמש בכם, שלח אתכם כבלון ניסוי, חשופים בצריח. אני יודעת שאתה איש קשה, אבל אתה יודע מה תה עושה. עזבת עסקים פרטיים. יכולת להרוויח הרבה כסף. כל הכבוד לך".