בעקבות הכנסות מימון: רווחי אינטרנט זהב ברבעון זינקו ל-32.8 מיליון שקל

ה-EBITDA המתואם עלה ב-15% ל-69 מיליון שקל ■ המנכ"ל אלי הולצמן: "אנו שבעי-רצון מכך שמגזר המדיה שלנו חזר לרווחיות"

אינטרנט זהב דיווחה היום (ד') על גידול של 8% בהכנסות הרבעון הראשון של 2009 ל-302 מיליון שקל, לעומת הכנסות בהיקף 280 מיליון שקל ברבעון המקבל אשתקד. החברה מסרה כי גידול זה משקף את תוצאותיה של סמייל 012, יחד עם תרומה צנועה של סמייל מדיה.

ה-EBITDA (רווח נקי בניכוי פחת, הפחתות והוצאות מימון) המתואם גדל ב-15% ל-69 מיליון שקל, בהשוואה ל-60 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008. בעוד שנתוני ה-Non GAAP של החברה לא כוללים פחת בגין נכסים לא מוחשיים, הרי שמתחת לשורת ה-EBITDA אין כל הבדל בין שני בסיסי הדיווח - כך מסר ל"גלובס" דורון תורג'מן, סמנכ"ל הכספים ומשנה למנכ"ל החברה.

על בסיס GAAP, אינטרנט זהב הרוויחה ברבעון זה 32.8 מיליון שקל, או 1.61 שקל למניה, בהשוואה לרווח של 600 אלף שקל, או 3 אג' למניה, ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בזינוק של כ-3200%.

הכנסות המימון לרבעון זה הגיעו ל-27 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון בסך 22 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. החברה מציינת כי במהלך הרבעון, היא רשמה הכנסות מימון של 21 מיליון שקל כתוצאה מהתחזקות הדולר כנגד השקל. תזרים המזומנים התפעולי לרבעון זה עמד על סך של 53 מיליון שקל.

לדברי מנכ"ל אינטרנט זהב, אלי הולצמן: "הרבעון הראשון היה רבעון חזק נוסף של הקבוצה שלנו. המנוע העיקרי של תוצאותינו המשיך להיות מגזר התקשורת, אשר השיג רווח נקי ברמת שיא, כמו גם תוצאות תפעוליות יוצאות מהכלל. אנו שבעי-רצון מכך שמגזר המדיה שלנו חזר לרווחיות, הן נקייה והן תפעולית. בהינתן אמונתנו שהמניות של החברה מוערכות בחסר, אנו ממשיכים ליישם את תוכנית הרכישה העצמית שלנו. בה-בעת, אנו ממשיכים לחפש יעד מתאים ל-M&A, בעוד שאנו שומרים על בקרה זהירה על ההוצאות של החברה".

אינטרנט זהבאינטרנט זהב