הארגון לגינון ולנוף בישראל מקדם באתר שלו עצומה להצלת הגינות הפרטיות בישראל

רשות המים פרסמה לשימוע תקנה לאיסור השקיית מדשאות בגינון הפרטי, שעדיין אינה בתוקף ווניתן להגיש הסתייגויות עד יום א' הקרוב ■ הרשות מקדמת חקיקה שתקבע היטל כספי על כל צריכת מים שמעבר לכמות הבסיסית הנדרשת לאדם לשימושים הביתיים שאינם כוללים גינון

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

הארגון לגינון ונוף בישראל מקדם באתר שלו עצומה להצלת הגינות הפרטיות בישראל, שאמורה לאסוף חתימות עד יום א' הקרוב (24 במאי). זהו מועד תום הגשת ההסתייגויות מהתקנה האוסרת השקיית מדשאות בגינות הפרטיות שהוציאה רשות המים.

רשות המים פרסמה לשימוע תקנה לאיסור השקיית מדשאות בגינון הפרטי. תקנה זו עדיין לא בתוקף וניתן כאמור להגיש הסתייגויות עד יום ראשון הקרוב.

בימים הקרובים תקדם רשות המים חקיקה אשר תקבע היטל כספי על כל צריכת מים שמעבר לכמות הבסיסית הנדרשת לאדם לשימושים הביתיים שאינם כוללים גינון. המשמעות של חקיקה זו, לדברי הארגון לגינון ולנוף, היא ביטול זכותו הלגיטימית של הציבור לסביבה ירוקה בביתו.

"אנו קוראים למקבלי ההחלטות להתייחס לחלקה הירוקה הפרטית שלנו כחלק בלתי נפרד מחיינו, ולהקצות מים גם להשקיית הגינה בנוסף על ההקצאה הביתית לנפש", אמר חזי מולא, מנכ"ל הארגון לגינון ולנוף. בנוסף, הוא קורא לכל האזרחים שאכפת להם להגיע ביום שני הקרוב לכנסת ולהיות נוכחים בישיבת ועדת הכלכלה בנושא הרפורמה בתעריפי המים ועל ידי כך להביע את מחאתם. הנושא שעל הפרק: התמודדות עם המשבר במשק המים והרפורמה בתעריפי המים, המפלה לרעה את בעלי הגינות הפרטיות. חזי מולא יופיע בפני הועדה ויציג בפניה את עמדתו והעצומה החתומה.