המיתון משתקף גם בענפי המסחר, השירותים והתעשייה: הפידיון ירד ברבעון הראשון ב-4.6% במונחים שנתיים

ירידה חדה נרשמה גם בהיקף הייצור התעשייתי, שקטן ב-6.4% ■ מספר משרות השכיר ירד ב-7% ומספר שעות העבודה בפועל קטן ב-9%

נתוני המגמה של הפדיון בענפי הסחר והשירותים ירדו ברבעון הראשון של שנת 2009 בשיעור חד של 4.6% בחישוב שנתי, כך מדווחת היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). נתונים שליליים אלו מתיישבים היטב עם נתוני הצמיחה שלילים שהתפרסו בתחילת השבוע.

על פי הנתונים, בתקופה זו אובחנו ירידות בכל הענפים, פרט לענף שירותי בריאות ורווחה שבו חלה עלייה של 5.8%. הירידה הקטנה ביותר נרשמה בענפי נדל''ן והשירותים העסקיים (0.4%-) והירידה הגדולה ביותר נרשמה בענף המסחר הסיטונאי (7.1%-); ענף זה משקף את הביקושים הפנימיים בתוך המשק הישראלי. ירידות חדות נוספות של כ-6% נרשמו גם בשירותי אוכל ואירוח ובשירותים הפיננסים, לרבות בתחום הביטוח.

ירידה חדה גם בייצור התעשייתי

נתונים שאינם מבשרים טובות הגיעו לא רק מתחום המסחר והשירותים אלא גם ממגזר התעשייה; על-פי נתוני הלמ''ס, נרשמה ירידה חדה של 6.4% בייצור התעשייתי ברבעון הראשון של השנה, כאשר בולטת במיוחד הצניחה ביצור טכנולוגיה מעורבת-מסורתית עם צניחה של כ-27% וגם בייצור התעשייה המעורבת העילית עם צניחה של 18%.

הירידה בייצור משתקפת גם בירידה בתעסוקה: ברבעון הראשון של השנה ירד מספרן של משרות השכיר בשיעור של כ-7% - כאשר במקביל נרשמה ירידה של כ-9% במספר שעות העבודה בפועל.

הירידה ביצור התעשייתי בולטת בכל ענפי התעשייה, למעט ענף ההיי-טק. בענף זה נרשם שיפור מעודד של 6% בייצור. עם זאת, מספר משרות השכיר בהיי-טק ירד בדומה לשאר הענפים. גם מספר שעות העבודה בפועל ירדו בכל הענפים בשיעורים שנעו בין 5% (בענפים המסווגים כטכנולוגיה מסורתית) לבין 13% (בטכנולוגיה מעורבת מסורתית).