חברת תכנון המס בי.פור תובעת מיליון שקל מהחשכ"ל בטענה להפרת זכויות יוצרים

טוענת כי באחרונה נדהמה לגלות באתר האינטרנט של החשכ"ל חומרים מקוריים שלה, הפוגעים בזכויות יוצרים שלה ב-63 יצירות ספרותיות ■ כן נטען כי המצגות האמורות הוצגו בימי עיון של החשכ"ל

חברת בי.פור, העוסקת בתכנון מס וייעוץ פרישה, הגישה תביעה בסך מיליון שקל נגד החשב הכללי במשרד האוצר, בטענה להפרת זכויות יוצרים. החברה טוענת כי החשכ"ל משתמש באתר האינטרנט שלו בחומרים שלה, עליהם יש לה זכויות יוצרים.

בתביעה שהגישו החברה ומנהלה, רו"ח אמיר גבאי, נגד החשכ"ל ונגד יועץ המס יורם אזרד מירושלים, לבית משפט השלום בירושלים, מציינת החברה כי בין לקוחותיה נמנות חברות כמו אי.בי.אם ישראל, אגרקסקו, פורשי מערכת הביטחון, פורשי צה"ל, אג'.פי ישראל, מפעלי ים המלח ודפי זהב.

החברה טוענת כי באחרונה נדהמה לגלות באתר האינטרנט של החשב הכללי חומרים מקוריים שלה, הפוגעים בזכויות יוצרים של לא פחות מ-63 יצירות ספרותיות שלה. כן טענה כי המצגות האמורות הוצגו בימי עיון של החשב הכללי.

החשב הכללי השיב בזמנו לטענות החברה, כי במהלך אוגוסט 2008 התקיימו שני כנסים של החשב הכללי במשרד האוצר לחשבי שכר ומנהלי משאבי אנוש במשרדי הממשלה. במסגרת הכנסים האמורים ניתנו מספר הרצאות, וביניהן הרצאתו של יורם אזרד.

לטענת החשכ"ל, אנשי החשכ"ל ביקשו את הסכמתו של אזרד לפרסם את המצגת שהציג בהרצאתו באתר האינטרנט של החשב הכללי, והוא הסכים. בהמשך לכך המצגת, יחד עם מצגות אחרות באותו כנס, הועלתה לאתר.

לטענת בי.פור וגבאי, היה ניסיון לפתור את הסכסוך מחוץ לכתלי בית המשפט, אך הניסיון לא צלח.