אושר פסק הבוררות בין אפריקה ישראל לקונקורד מבנים בנוגע למגדלי קונקורד בבני-ברק

הסכסוך נגע להסכם קומבינציה, במסגרתו התחייבה אפריקה ישראל להקים שני מבנים על קרקע שבבעלות קונקורד בתמורה ל-63% מהקרקע ■ קונקורד טענה כי אפריקה הפרה את התחייבותה להקים את המבנה השני

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל את בקשת אפריקה ישראל ואישר את פסק הבוררות של נשיא העליון לשעבר, מאיר שמגר, בסכסוך בינה לבין קונקורד מבנים להשכרה בנוגע לפרויקט מגדלי קונקורד בבני-ברק.

הסכסוך נגע להסכם קומבינציה בין הצדדים, במסגרתו התחייבה אפריקה ישראל להקים שני מבנים על קרקע שבבעלות קונקורד בתמורה ל-63% מהקרקע.

קונקורד הגישה תביעה בסך 10 מיליון דולר נגד אפריקה ישראל, בטענה כי הפרה את התחייבותה להקים את המבנה השני. אפריקה ישראל הגישה תביעה שכנגד בסך 54 מיליון שקל, בטענה לאי-פירעון הלוואה שהעמידה לקונקורד.

הבורר מאיר שמגר קיבל בחלקה את תביעת קונקורד והוציא צו אכיפה לבניית הבניין, ואולם פסק לזכותה רק 60% מסכום הפיצוי בגין הפרת החוזה. זאת, כיוון שקבע כי לקונקורד יש "אשם תורם", כיוון שהסכימה לכך שאפריקה ישראל לא תחל בהקמת הבניין.

מאידך התקבלה תביעת אפריקה ישראל להשבת ההלוואה.

קונקורד ביקשה לבטל את פסק הבוררות, אך השופטת ציפורה ברון דחתה את בקשתה וקבעה כי הפחתת הפיצוי לקונקורד בשל אשמה תורמת היתה צודקת. (ה.פ.438/07).