שרם ופודים נכנעו למוסדיים: נסוגים מעסקת גרינסטון-EER

החברה הודיעה על כינוס אסיפה של בעלי המניות לצורך אישור העסקה ■ גורמים בשוק ההון מבהירים שבמצב השברירי בו נמצאת לידר השקעות אין זה הזמן המתאים עבור בעלי השליטה להיכנס למלחמות עם המשקיעים

איציק שרם ויאיר פודים החליטו לסגת מעסקת גרינסטון -EER, שספגה קיתונות של ביקורת בעקבות לחץ המשקיעים המוסדיים. החברה הודיעה על כינוס אסיפה של בעלי המניות לצורך אישור העסקה. גורמים בשוק ההון מבהירים שבמצב השברירי בו נמצאת לידר החזקות והשקעות, אין זה הזמן המתאים עבור בעלי השליטה להיכנס למלחמות עם המשקיעים.

לידר החזקות והשקעות , החברה האם (46%) של גרינסטון, מנהלת בימים אלו מו"מ עם מחזיקי האג"ח במטרה להגיע להסדר חוב, על רקע הידרדרות במצבה. החברה סיימה את 2008 בהפסד ענק של 166.3 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 47.5 מיליון שקל.

גם מצבה של חברת האם (57%) של לידר, קבוצת שרם-פודים אינו מזהיר: היא סיימה את 2008 בהפסד של 187 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 103 מיליון שקל. הצמד שרם ופודים מצא פתרון יצירתי לשיפור מצב קופת המזומנים של הקבוצה. שרם-פודים תיפטר ממניות EER באמצעות החברה הנכדה גרינסטון.

על פי העסקה המקורית קבוצת שרם-פודים אמורה הייתה לשים את ידיה על קופת המזומנים של גרינסטון, חברה בת של לידר השקעות. גרינסטון אמורה הייתה לרכוש 9% מההון של חברת EER, המוחזקים בידי קבוצת שרם-פודים, תמורת כ-40 מיליון שקל. חברת EER פיתחה טכנולוגיה ייחודית לסילוק פסולת, אך היא אינה מציגה הכנסות. העסקה הנוכחית משקפת לה שווי של כ-420 מיליון שקל.

בתוך כך, עו"ד גיא גיסין המייצג חלק ממחזיקי האג"ח של לידר, פנה אמש לחברה בדרישה לזמן אסיפת מחזיקי אג"ח, שעל סדר יומה העמדה לפירעון מיידי של היתרה הבלתי מסולקת של האג"ח. בנוסף, הועלו טענות לגבי תוקף ההחלטות שהתקבלו באסיפה הקודמת.