מחזיקי אג"ח ה' של אוסיף ביקשו לבדוק אפשרות להחליף את הנאמן יובנק

זאת בעקבות חשיפת "גלובס" בחודש שעבר, לפיה עודפים מפרויקט אביב בגימל משמשים כבטוחה לבנק הפועלים, למרות ששתיים מחברות הפרוייקט משועבדות לטובת מחזיקי האג"ח

מחזיקי אג"ח סדרה ה' של חברת אוסיף , הנמצאת בשליטת שלמה אייזנברג, בודקים אפשרות להחליף את נאמן האג"ח, יובנק. אתמול התקיימה אסיפה דרמטית שבה הועלו טענות כנגד התנהלותו של הנאמן בעניין שמירה על זכויות המשקיעים.

דרישה להחליף נאמן של סדרה של אגרות חוב, שלא מסיבות טכניות, הינה אירוע נדיר במיוחד. נאמן האג"ח נזכיר מקבל את משכורתו ממנפיק האג"ח, אך עליו להגן על זכויות מחזיקי האג"ח ולוודא שהחברה נוהגת בהתאם לשטר הנאמנות.

אסיפת האג"ח שהתקיימה אתמול במשרדי אוסיף בהרצליה, הייתה על רקע חשיפת "גלובס" בחודש שעבר לפיה עודפים מפרוייקט אביב בגימל משמשים כבטוחה לבנק הפועלים למרות שמניות שתיים מחברות הפרוייקט משועבדות לטובת מחזיקי האג"ח. המשקיעים שאלו את נציגת U בנק האם דאגה שלא תהיה הפרה של שטר הנאמנות.

באסיפה הועלה הרעיון להחליף את U בנק בחברת הרמטיק נאמנות. באסיפה הבאה שתהיה בימים הקרובים הנושא יעלה לדיון ועל הנאמן יהיה להציג דיווח לגבי פגיעה אפשרית במחזיקי האג"ח. הנאמן ציין באסיפה כי מבדיקה ראשונית לגבי הסכם המימון מ-2009, אין פגיעה במשקיעים.

שלמה אייזנברג, בעל השליטה באוסיף ומשמש גם בתפקיד מנהל העסקים הראשי. לדבריו ידע על הסכם האשראי שנחתם עם בנק הפועלים בתחילת 2008, רק באופן כללי. במידה ויתברר שההסכמים פוגעים במחזיקי האג"ח הוא הסכים לפעול לביטולם.

המוסדיים טענו שקיים חשש לפגיעה בכרית הביטחון שלהם להחזר החוב ואייזנברג התחייב לבדוק את ההסכמים, לשתף פעולה בשקיפות מלאה ואף להשתתף בהוצאות המשפטיות. פרוייקט אביב בגימל משועבד בשעבוד ראשון לטובת בנק הפועלים, אך מנגד הון המניות של 2 מחברות הפרוייקט משועבדות לטובת מחזיקי האג"ח.