בשל ההשקעה הנדרשת והקושי למצוא שותף: מוטורולה העולמית שמה את מירס על המדף

מי שאמור לקדם את המהלכים למכירת החברה הוא יו"ר מירס ומנכ"ל מוטורולה ישראל, אלישע ינאי ■ הרוכשות הפוטנציאליות: חברות הסלולר האחרות

חברת מוטורולה העולמית קיבלה החלטה עקרונית למכור את חברת מירס שבבעלותה. בשבועות האחרונים פורסמו ידיעות בעיתונות סביב מגעים שהחברה מנהלת להכנסת שותפים או למכירת החברה בדרכים שונות.

מוטורולה הגיעה לצומת דרכים באחרונה, שבו היא נדרשת לקבל החלטה אסטרטגית אם היא ממשיכה להחזיק במירס ומזרימה לה כסף כדי להעלות אותה על מסלול חדש - או שהיא מוותרת ומנסה למצוא לה קונה.

מי שאמור לקדם את המהלכים הוא יו"ר מירס ומנכ"ל מוטורולה ישראל, אלישע ינאי, והוא זה שצריך להוציא לפועל את החלטות מוטורולה לגבי מירס.

הנטייה של ינאי עד עכשיו היתה לנסות ולשמר את מירס תחת מוטורולה ישראל מסיבות שונות, ובגלל שהוא באמת מאמין בחברה. אלא שהקשיים של מוטורולה העולמית, המצב הכלכלי והעובדה שלא ניתן להמשיך ולהחזיק בחברה ללא השקעה כבדה הופכים את מירס לפחות אטרקטיבית, וזו הסיבה שההחלטה היא לנסות ולקדם את מכירתה בצורה כזו או אחרת.

שטף הידיעות סביב מירס בתקופה האחרונה מהווה בעיקר ניסיון לעניין משקיעים פוטנציאליים. גם העובדה שננקבים מחירים שמוטורולה יכולה לחלום עליהם (סכומים של 300-400 מיליון דולר) מוסיפה לעניין. מוטורולה היתה שמחה למכור את מירס לאחת מחברות הסלולר, אך כרגע אין אף חברה שמעוניינת להיכנס להרפתקה הזאת במחירים שמוטורולה נוקבת.

ממוטורולה נמסר כי החברה לא מגיבה לשמועות וספקולציות.