רשות המיסים פירסמה אתמול דו"ח מקיף על שוק הרכב בישראל. ברשות המיסים ציינו בפרק נפרד כי שנת 2008 היתה השנה השנייה ברציפות שבה קטן שיעור הרכישות של חברות הליסינג מסך רכישות הרכב בישראל. בשנת 2008 ירד אחוז הרכישות של חברות הליסינג ל-56.2% מכלל רכישות הרכב לעומת 57.4% ב-2007 וכ-60% ב-2006 - שנת השיא של חברות הליסינג בישראל.
ברשות המיסים טוענים כי מגמת הירידה בשיערו הרכישות של ענף הליסינג מסמנת מגמה חיובית של הבראת שוק הרכב בישראל. עוד מעריכים ברשות המיסים כי תהליך העלאת שווי השימוש יוביל לכך שב-2011 תתרחש התייצבות מסויימת בהתפלגות הרכישות.
המכוניות המככבות בטבלת מכירות הרכב הפרטי הן בעיקר מכוניות מקבוצה 2 (56.5%) וכלי רכב מקבוצת שימוש 3 (20.8%) ומהוות ביחד 77.3% מכלל המכוניות הפרטיות שנמכרו בישראל.
בחלוקה בין יצרנים עולה כי שיעור המכירות של חלק מהיבואנים הינו גבוה יותר לחברות ליסינג מאשר יבואנים אחרים. בתחומים של קבוצה 2 נמכרות 97% ממכוניות מיצובישי, 96% ממכוניות פורד, 88% ממכוניות רנו, 83% ממכוניות סיטרואן.
המכוניות הנמכרות ביותר בקבוצה 2 - מאזדה (26,210), יונדאי (19,083) וטויוטה (12,969) נרכשות גם הן על ידי חברות הליסינג בשיעורים גבוהים של 78%, 82% ו-80% בהתאמה.
בנושא של אביזרי בטיחות נראה כי הנושאים במכוניות צמודות מהעבודה נהנים בממוצע ממספר דומה של כריות אוויר. הבדל מהותי בתחום אביזרי הבטיחות נראה בבקרת היציבות שבה ישנו יתרון מובהק לבעלי המכוניות הפרטיות לעומת הנושאים ברכבי הציים שמסתפקים בדרך כלל ברכב ללא בקרת יציבות אלקטרונית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.