נמרודי על דו"חות "מעריב": "אנחנו בדרך הנכונה, בנק הפועלים צדק כשהעניק לנו אשראי"

(עדכון) - עיתון "מעריב "הצליח לצמצם את ההפסדים בכ-60% בעקבות תהליך ההתייעלות ■ העיתון רשם הפסד של 11 מיליון שקל ברבעון ■ נמרודי: "'מעריב' מתמודד עם המשבר הקשה בנחישות"

"אנחנו מחוייבים לעמוד בתוכנית מקיפה שתואמה עם בנק הפועלים ומבוקרת על-ידי משרד רו"ח סוארי. כל המנהלים והעובדים ב'מעריב ' נרתמו אליה באופן מרשים ומעורר התפעלות. אנחנו בדרך הנכונה, בנק הפועלים צדק כשהעניק לנו אשראי" - כך אמר היום (ה') ל"גלובס" עופר נמרודי, בעל השליטה והמנכ"ל של "מעריב", על רקע פרסום התוצאות לרבעון הראשון של השנה.

"מעריב", חברה בת (62%) של הכשרת היישוב , צמצמה את ההפסד ב-61% ל-11.3 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לכך היא תהליך ההתייעלות ולא שיפור במכירות.

עלות המכירות צומצמה ב-15% ל-72.8 מיליון שקל. בשנת 2009 ההוצאות התפעוליות של החברה אמורות להיות נמוכות בכ-70 מיליון שקל לעומת ממוצע ההוצאות התפעוליות ב-2008. הרווח הגולמי הסתכם ברבעון ב-23.6 מיליון שקל, שיפור של 54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי צומצם ב-74% ל-6 מיליון שקל.

"'מעריב' מתמודד עם המשבר הקשה בנחישות. הכשרת היישוב השקיעה ב'מעריב' השנה למעלה מ-100 מיליון שקל. העובדים ויתרו על חלק משכרם, והבנקים נתנו אשראי כי הם מאמינים בנו. לפנינו עוד מלאכה רבה ומאומצת, אך אני אופטימי כיוון שאנחנו בדרך הנכונה", אומר נמרודי.

"מעריב" הגיע להסכמות עם בנק הפועלים בדבר הזרמת כספים בסך כולל של כ-50 מליון שקל, ובמקביל הגיעה הזרמת כספים מהחברה האם, הכשרת היישוב, בסך של כ-37 מליון שקל. "מעריב" רשמה רווח של 4.8 מיליון שקל בגין מכירת בית "מעריב" לחברה האם.

"מעריב" מזהירה כי המשך פעילותה ויכולתה להחזיר חובות מותנה בעמידה בתוכנית העסקית ובהשגת מקורות מימון. החברה אינה עומדת בהתניות הפיננסיות בהתאם לאשראי בנקאי שנטלה בחודש מארס 2008, ובחודש הבא תבחן שוב דחייה, כך שמועד ההפרה לא יחשב כעילה לפירעון מיידי. החברה חייבת 94 מיליון שקל לבנק הפועלים ו-29 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.

למרות צמצום ההפסדים, מכירות "מעריב" ממשיכות לנוע באותו כיוון - ברבעון הראשון נרשמה ירידה של 5% ל-96.4 מיליון שקל. תזרים המזומנים שלילי של 16 מיליון שקל וההון החוזר שלילי בהיקף של 120.4 מיליון שקל. התוצאות הביאו לשחיקה של 54% בהון העצמי ל-96 מיליון שקל בלבד.

במקביל לצמצום ההוצאות, בחודשים האחרונים הוחלט על הענקת אופציות לעובדים בהיקף של עד 5% מהון מניות של החברה. בשבוע שעבר התפטרו העורכים הראשיים דורון גלעזר ורותי יובל, ועדיין לא מונה להם מחליף.