8 שנות מאסר בפועל לרופאה שנרדמה במהלך ניתוח בו נהרגה ילדה בת 4

הרופאה המרדימה ד"ר סווטלנה רוסו-לופו מבית-החולים אסותא הורשעה בחודש מארס האחרון בהריגת הילדה נטע-לי בורוסקי ■ על הרופא המנתח חיים סולוביץ' נגזרו 4 חודשי מאסר בפועל ו-5 חודשי מאסר על-תנאי

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

8 שנות מאסר בפועל נגזרו על הרופאה המרדימה ד"ר סווטלנה רוסו-לופו מבית-החולים אסותא, שהורשעה בחודש מארס האחרון בהריגת הילדה נטע-לי בורוסקי בת ה-4. על הרופא המנתח חיים סולוביץ' נגזרו 4 חודשי מאסר בפועל ו-5 חודשי מאסר על-תנאי.

בורוסקי אושפזה בבית-החולים אסותא ב-2 ביוני 2005 לשם ניתוח תיקון פזילה בעיניה, ובסופו נפטרה. בית המשפט הטיל את האחריות על הרופאה המרדימה. "מעשיה עולים בהרבה על רשלנות", אמר בהכרעת הדין שופט בית המשפט המחוזי, צבי גורפינקל. "יש לייחס לנאשמת אחריות פלילית עקב כך שהחלישה את קולות הביפ במוניטור או עקב הירדמותה במהלך הניתוח", הוסיף.

על-פי כתב האישום, בתחילת הניתוח החלה הרופאה המרדימה, ד"ר רוסו-לופו, במתן מינון גבוה מחומר הרדמה מסוג "אלוטן". על-פי הנהלים היה עליה להפחית את מינון החומר בתוך מספר דקות, אולם במקום להשגיח על החולה, כיסתה רוסו-לופו את רגליה בסדין ונרדמה. קודם לכן היא הפחיתה את עוצמת הקול של המוניטור שעקב אחר סימני החיים של הילדה.

עם הרשעתה, מתח השופט ביקורת קשה על הרופאה וקבע כי אין עוררין על כך שנטע-לי הקטנה מתה בעקבות הזרמת יתר של גז. במהלך המשפט, שארך כ-3 שנים, התברר כי כאשר נדם ליבה של הילדה, בדקה הרופאה את המוניטור מאחר שחשבה כי אי-הסדירות שבצפצופים נובעת ממנו, ואף כיבתה את כפתור האזעקה.