נתוני נילסן לחודש אפריל: שופרסל יורדת, רבוע כחול עולה

נתח השוק של שופרסל נשחק מ-37.5% במארס ל-37.3% באפריל ■ נתח השוק של רבוע כחול עלה מ-21.2% במארס ל-21.7% באפריל ■ רמי לוי וחצי חינם התחזקו על חשבון קו-אופ ישראל והרשתות העצמאיות האחרות

רשת רבוע כחול התחזקה על חשבון רשת שופרסל , ואילו הרשתות רמי לוי וחצי חינם, התחזקו על חשבון קו-אופ ישראל והרשתות העצמאיות האחרות - כך עולה מנתוני נילסן לחודש אפריל.

רשת שופרסל, הרשת הגדולה בישראל, רשמה בחודש אפריל שחיקה בנתח השוק הכספי שבו החזיקה ל-37.3%, לעומת נתח שוק של 37.5% בחודש מארס השנה. לעומתה, רבוע כחול רשמה עלייה בנתח השוק שלה, מ-21.2% בחודש מארס ל-21.7% בחודש אפריל.

יצויין כי שתי הרשתות נהנו בחודש זה גם מרכישות שבוצעו באמצעות תווי קנייה, הנחשבים למשמעותיים בתקופה זו לאור היקף התווים המחולקים לעובדים לכבוד חג הפסח.

רשת חצי חינם, הרשת השלישית בגודלה בישראל, רשמה בחודש אפריל התחזקות אחרי היחלשות בחודש שקדם לו. נתח השוק הכספי של הרשת הסתכם ב-5.3%ף לעומת נתח שוק של 5% בלבד בחודש מארס.

רשת רמי לוי שיווק השקמה ממשיכה את מגמת ההתחזקות הרצופה. נתח השוק הכספי של הרשת עלה מ-3.9% בחודש מארס ל-4.2% בחודש אפריל. למעשה, מינואר השנה ועד לאפריל כבש רמי לוי עוד 1% מכלל השוק, כאשר נתח השוק הכספי של הרשת רשם צמיחה של 31%.

למרות התרחבות הפריסה, קו-אופ ישראל רושמת היחלשות, ונתח השוק שלה יורד מ-3.2% בחודש מארס ל-3% בלבד בחודש אפריל.

שתי מגמות נוספות בולטות הן היחלשות נוספת של הרשתות העצמאיות האחרות. כמו כן, התחזקות של המינימרקטים הפרטיים. היקף שוק מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) בשוק המבורקד הסתכם באפריל ב-2.7 מיליארד שקל.