לא רק תשובה: גם רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, יזרים לה 1.7 מיליון שקל בהנפקת זכויות

ביום ראשון יתקיים יום המסחר בזכויות של דלק נדל"ן ■ יצחק תשובה התחייב להזרים 50 מיליון שקל במסגרת ההנפקה מתוך האפשרות שלו לרכוש מניות ב-60.8 מיליון שקל ■ בנק הפועלים, בעל המניות השני בגודלו, סירב להגיב האם ישתתף בהנפקה

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן , עד לא מזמן החברה הבת של קבוצת דלק ולאחר חלוקת הדיבידנד בעין החברה האחות שלה בהווה, יכניס אף הוא את היד לכיס ויזרים לה 1.7 מיליון שקל במסגרת הנפקת הזכויות שתיערך ביום שלישי הקרוב. יום המסחר בזכויות יתקיים ביום ראשון הקרוב, מאחר והמועד האחרון למסירת הודעות להשתתפות בהנפקה חל היום (ה'). רוז'נסקי אישר את הפרטים ל"גלובס".

דלק נדל"ן מתכוונת לגייס 120 מיליון שקל במסגרת הנפקת הזכויות מקרב בעלי מניותיה. לאחר חלוקת הדיבידנד בעין, מרבית בעלי מניותיה הם בעלי המניות של קבוצת דלק, כאמור. מכאן, שבעל המניות העיקרי בחברה הוא יצחק תשובה - עם 50.7% מהמניות. יצחק תשובה התחייב להזרים 50 מיליון שקל במסגרת ההנפקה מתוך האפשרות שלו לרכוש מניות ב-60.8 מיליון שקל.

בעל המניות השני בגודלו בחברת הנדל"ן הוא לא אחר מאשר בנק הפועלים , עם אחזקה של 9.7% - ואולם לפניית "גלובס" האם יצטרף הבנק להנפקה נמסר כי "אין תגובה". רוז'נסקי עצמו מחזיק כ-1.81 מיליון מניות (1.41% מהון המניות של החברה) בשווי של 8.2 מיליון שקל. לרוז'נסקי 50 אלף אגרות חוב של החברה להמרה (סדרה ג' ).

מטרת הגיוס הוא לשפר את האיתנות הפיננסית של דלק נדל"ן, ולהגדיל את הנזילות וההון העצמי של החברה, אשר מתמודדת עם עומס פרעונות של התחייבויות - הלוואות בנקאיות ואג"ח - בשנים הקרובות.

במסגרת ההנפקה, יונפקו זכויות לרכישת 58 אלף מניות חדשות ביחס של 9 מניות חדשות לכל המחזיק ב-20 מניות של דלק נדל"ן, ובמחיר של 2.07 שקל למניה, נמוך ב-52.3% משער הפתיחה של המניה הבוקר (ה') בבורסה בתל-אביב. בשקלול מחיר הזכות, מחיר המניה עולה ל-3.84 שקלים - נמוך ב-4% משער הפתיחה של המניה (נכון למועד ההכרזה על ההנפקה המתוכננת, גילם המחיר הטבה של 20.8%).

רוז'נסקי יקבל לידיו כ-815.54 אלף מניות של דלק נדל"ן בהנחת מימוש מלא של כל הזכויות שבידיו, ולפיכך יזרים לחברה סך של 1.69 מיליון שקל.

דלק נדלןדלק נדלן