רומן אברמוביץ רוכש חברת תשתיות רוסית שנמצאת בבעלות ישראלית

רכש עם שותפו ואלרי אברמסון את השליטה בחברת קבלנות התשתיות הגדולה ביותר במוסקבה, מוסינז'סטרוי הרוסית, תמורת 300 מיליון דולר

האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ' ושותפו ואלרי אברמסון, המחזיקים ביחד בחברת התשתיות אינפרה-סטרוקטורה, רכשו את השליטה בחברת קבלנות התשתיות הגדולה ביותר במוסקבה, מוסינז'סטרוי (mosinzhstroi) הרוסית תמורת 300 מיליון דולר, על-פי הערכה. הצד המוכר היה חברת VKH הישראלית, בבעלות קבוצת משקיעים ישראלים.

נציג VKH בדירקטוריון מוסינז'סטרוי הוא עו"ד יגאל ויינשטיין, שאישר לעיתון הרוסי "קומרסאנט" את דבר העסקה, שנחשבת כעסקה שבוצעה מחוץ לתחום השיפוט הרוסי, ולכן לא טעונה אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים.

85.89% ממניות מוסינז'סטרוי (חברה-בת של MIS) מוקפאים כעת בהוראת בית משפט במוסקבה, לבקשת התביעה הכללית ברוסיה. המניות היו בעבר בבעלותו של איגור לינשיץ, נשיא חברה בשם נפטיאנוי, שחשוד בפעילות בנקאית בלתי חוקית ונמלט מרוסיה.

מוסינז'סטרוי הוקמה בשנת 1968. רבים מהחוזים שלה הם באזור מוסקבה, והיא מעורבת בכשליש ממיזמי בניית הכבישים והנדסת התקשורת בעיר. החברה משתתפת גם בבניית כביש הטבעת סביב מוסקבה. היקף ההזמנות הממשלתיות שלה לפני המשבר הוערך ב-30 מיליארד רובל (קצת פחות ממיליארד דולר). החברה-האם MIS מחזיקה ב-85% ויתר המניות הן בידי משקיעים כמו סמיטון סבירסקי ו-ולדימיר רזין.

אינפרה-סטרוקטורה הוקמה ב-2005 כשותפות שווה של אברמוביץ' ואברמסון, ותיק עבודותיה מהממשלה הגיע בתחילת השנה לכ-35 מיליארד רובל.