זאב בירנבוים, לשעבר מנכ"ל ויטה פרי הגליל, מבקש לפרק את החברה

בירנבוים, שפוטר בינואר 2009, טוען כי בהודעת הפיטורים ניתנה לו התחייבות מפורשת לשלם לו את כל הסכומים המגיעים לו, אך החברה נמנעה משלם לו את כל זכויותיו ■ לדבריו, חוב החברה כלפיו עומד על כ-1.1 מיליון שקל

זאב בירנבוים, לשעבר מנכ"ל ויטה פרי הגליל והחברות הבנות, הגיש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להורות על פירוק החברה, בטענה לחוב כלפיו בסך כ-1.1 מיליון שקל.

לדברי בירנבוים, הוא שימש כמנכ"ל התשלובת החל מיולי 2004, ובינואר 2009 הוא פוטר לאחר שימוע, לאחר שהחברה טענה כי קיים משבר אמון בין הצדדים. לטענתו, בהודעת הפיטורים ניתנה לו התחייבות מפורשת לשלם לו את כל הסכומים המגיעים לו, אך החברה נמנעה משלם לו את כל זכויותיו.

הוא מציין כי החברה חייבת לו יתרת משכורת בסך כ-23 אלף שקל, בונוס עמידה ביעדים בסך 264 אלף שקל, פדיון ימי חופשה בסך כ-185 אלף שקל, דמי הודעה מוקדמת בסך כ-200 אלף שקל ודמי הסתגלות בסך כ-400 אלף שקל.

בירנבוים טוען עוד, באמצעות עוה"ד חני ברוך ועידן מילר, כי פיטוריו היו פיטורים שלא כדין ממניעים שאינם ענייניים, תוך פגיעה קשה בשמו הטוב ובמוניטין שלו כמנהל בכיר במשק הישראלי. זאת, כיוון שפוטר מיידית, מבלי שיתאפשר לו לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת בת 3 החודשים, כקבוע בהסכם עימו.

בירנבוים טוען בבקשת הפירוק כי ויטה פרי הגליל עלולה להתרוקן מנכסיה במסגרת מכירת פעילותה בהליך של כינוס הנכסים, ולכן היא לא תוכל לפרוע את התחייבויותיה לנושיה. (פש"ר 2033/09).