מדטרוניק: "תיתכן תקלה בקוצבי לב מסדרות Sigma ו-Kappa"

ממליצה לרופאים וחולים לבחון את תקינות המכשיר אצל חולים המדווחים על סחרחורת או תלויים לחלוטין בפעילות הקוצב ■ שני מקרי מוות בעולם חשודים כקשורים לתקלה

חברת מדטרוניק העולמית שלחה מכתב לרופאים וחולים ברחבי העולם ובו התריעה כי איתרה תקלה טכנית בסדרה אחת של קוצבי לב מסוג Kappa ו-Sigma.

התקלה, שאירעה לדברי החברה ב-1%-5% מהמכשירים באותה סדרת ייצור, גרמה לקצר במכשיר אשר גרם לו להפסיק לעבוד. כתוצאה מכך החולים עלולים לחוש סחרחורת או להגיע לידי עילפון, ואצל החולים התלויים לחלוטין במכשיר אך עלולה להיות סכנה של ממש. כעת נבדק חשד כי שני מקרי מוותר אצל מושתלי קוצבי לב בעולם (מתוך עשרות מאות מיליוני מושתלים) היו קשורים לתקלה.

מהחברה נמסר כי הסדרה הבעייתית היא סדרה של 36,000 מכשירים (מהם כ-570 מושתלים בחולים ישראלים) שיוצרו בין השנים 2000-2002. החברה הדגישה הקוצבים בסדרה זו הושתלו ברובם לפני 5 שנים ותאריך ההחלפה המיועד שלהם ממילא מתקרב. חלק מן המכשירים בסדרה כבר הוחלפו.

לחולים בהם מושתל קוצב לב של מדטרוניק מן הסוגים הללו והם חשים סחרחורת או שהינם תלויים לחלוטין במכשיר, מומלץ להתייעץ עם רופא. זאת, כדי לברר האם המכשיר שלהם שייך לסדרה הבעייתית והאם כדאי לבצע החלפה.