לקראת המיזוג עם גאון ומיטב, ישיר בית השקעות מבקשת אישור מהבנקים המלווים

הבנקים צפויים לתמוך במיזוג, מאחר שהוא ישפר את הבטוחות להלוואות ■ ישיר צפויה להביא חוב של 90 מיליון שקל, ולקבל 35% ממניות הגוף הממוזג ■ הערכות: מנכ"ל ישיר, גיורא סרצ'נסקי, לא ישתלב בחברה הממוזגת

ישיר בית השקעות מנהל משא ומתן מול הבנקים כדי לקבל את אישורם למיזוג עם החברות מיטב וגאון. ההערכות הן, כי מאחר שהמיזוג ישפר את הבטוחות להלוואות, הבנקים המממנים יתמכו במיזוג.

בהסכמים בין ישיר לבנקים המלווים נאמר כי אין לשנות את מעמד נכסי החברה ללא הסכמת הבנקים, כשלישיר בית השקעות חובות לבנקים בסך 140 מיליון שקל, שנלקחו לרכישת קופות הגמל וקרנות הנאמנות בסוף 2007.

חלקה של ישיר בחברה הממוזגת החדשה ייגזר מהיקף החוב שתביא איתה. אילו לא הייתה מביאה חוב, היה חלקה של ישיר בבית ההשקעות הממוזג 45%, וההערכות הן כי אם תכניס חוב בסך 90 מיליון שקל, תקבל החברה 35% ממניות הגוף הממוזג.

נראה כי המשא ומתן למיזוג בין גאון ומיטב אינו צפוי להסתיים לפני תחילת יולי, כאשר במקביל מנהלים שני הגופים בנפרד מו"מ למיזוג עם ישיר בית השקעות. הנושאים העיקריים עליהם דנים הצדדים הם חלקה של ישיר בחברה הממוזגת ושילוב בכירי ישיר בחברה. את המו"מ מטעם מיטב, שבשליטת משפחת סטפק, מנהלים צבי ואבנר סטפק, ומטעם גאון שי פרמינגר, מנכ"ל גאון אחזקות. מטעמה של ישיר, שבבעלות ביטוח ישיר של משפחת שנידמן, מנהל את המגעים אריאל לנדאו, יו"ר בית ההשקעות.

דריסת הרגל תחלש

לפי מקורבים למו"מ, מנכ"ל בית ההשקעות של ישיר, גיורא סרצ'נסקי, ומנכ"ל קופות הגמל גיל ויסמן אינם צפויים להשתלב בגוף הממוזג. לנדאו, לעומת זאת, עשוי להשתלב בתפקיד ניהולי. ומאחר שפעילות קופות הגמל דורשת כוח אדם רב לתפקידי שירות ותפעול, סביר להניח כי הגוף הממוזג יקלוט כמות נכבדה של עובדים מישיר.

אם המו"מ עם ישיר יבשיל, חלקן של גאון ומיטב בגוף הממוזג (העומד כעת על 30% ו-70%, בהתאמה) ידולל, ובהתאם תיחלש גם דריסת הרגל שיש לכל אחד מהגופים האלה בגוף המשותף. בעיקר תושפע מכך גאון, שהיא הצד החלש במיזוג.

אם המו"מ יעלה יפה, ינהל בית ההשקעות החדש, שימשיך להתקיים תחת המותג "מיטב", נכסים בהיקף של כ-23 מיליארד שקל, מתוכם כ-10 מיליארד שקל בקופות גמל וכ-5 מיליארד שקל בקרנות נאמנות.