הצלחה מרשימה לגיוס ההון של פז: השלימה גיוס בהיקף 823 מיליון שקל בהנפקת אג"ח למשקיעים מוסדיים

ההנפקה נסגרה בריבית של 2.8%, המשקפת מרווח של 2.3% מעל ריבית בנק ישראל ■ בהנפקה נרשמו ביקושי יתר בסך של 1.3 מיליארד שקל פי 3 מהכמות המקורית שהוצעה בשלב המוסדי במכרז

הצלחה מרשימה לגיוס ההון של פז . קבוצת פז, שבשליטת צדיק בינו, השלימה היום גיוס בהיקף 823 מיליון שקל בהנפקת אג"ח למשקיעים מוסדיים. ההנפקה נסגרה בריבית של 2.8%, המשקפת מרווח של 2.3% מעל ריבית בנק ישראל.

"גלובס" חשף לראשונה את כוונת פז לגייס לפחות 400 מיליון שקל בהנפקת אג"ח, והעריך כי היקף הגיוס עשוי לגדול לכ-800 מיליון שקל בכפוף לביקושים.

כצפוי, ההיענות בקרב המשקיעים המוסדיים הייתה גבוהה, ובהנפקה נרשמו ביקושי יתר בסך של 1.3 מיליארד שקל פי 3 מהכמות המקורית שהוצעה בשלב המוסדי במכרז.

פז, בניהולו של יונה פוגל, צפויה לצאת ביום שני לשלב הציבורי, ולפי הערכות תשלים גיוס נוסף של כ-100-150 מיליון שקל, זאת בהתאם להחלטת דירקטוריון החברה מהיום להעמיד את סכום הגיוס הכולל על 1 מיליארד שקל.

ההנפקה נועדה בעיקר לשמש למחזור חוב קיים. לפז חוב בנקאי לזמן קצר בהיקף של 1.3 מיליארד שקל ופרעון של אגרות חוב בהיקף של 485 שקל. מתוך כך על החברה לפרוע קרן וריבית בהיקף של כ-440 מיליון שקל בסוף אוקטובר 2009.

לקראת הנפקה אישררה מעלות דירוג ברמה של AA יציב לאגרות החוב הקיימות של פז (סדרה א' ו-ב') וכן העניקה דירוג זהה לסדרה החדשה. סדרת האג"ח החדשה שתונפק תפרע בתשלום אחד בשנת 2019, כאשר הריבית תשולם מדי רבעון.