אדווארד לידי, יו"ר ומנכ"ל AIG הולך הביתה: החברה הודיעה כי לידי יעזוב את תפקידיו לאחר שימצא לו מחליף

הדירקטוריון מקבל את המלצתו של לידי להפריד את תפקיד המנכ"ל מתפקיד יושב ראש הדירקטוריון ■ , לידי מונה בספטמבר ע"י הממשל שהשתלט על החברה בתמורה לחבילת סיוע בסך 182.5 מיליארד ד'

אדווארד לידי, יו"ר ומנכ"ל ענקית הביטוחAIG צפוי לעזוב את תפקידיו לאחר שימצא לו מחליף, כך דיווחה הערב (ה') החברה לאחר סיום המסחר בוול סטריט.

החברה גם אמרה כי הדירקטוריון מקבל את המלצתו של לידי בן ה-63, להפריד את תפקיד המנכ"ל מתפקיד יושב ראש הדירקטוריון.

לידי אשר קיבל לידיו את החברה מהממשל במצב בעייתי בחודש ספטמבר, לאחר שהחברה העבירה לידי הממשל את השליטה בה בתמורה לכספי תוכנית החילוץ של הממשל הפדרלי.

AIG תזדקק למנהיג חדש שיעזור לה לשמור על ערך נכסיה אותם היא מנסה למכור בכדי שתוכל לשלם בחזרה את כספי הסיוע הפדרלי שהיקפם מסתכם ב-182.5 מיליארד דולר. "נותרה עוד הרבה עבודה על מנת לשקם את AIG אך דברים רבים כבר הושגו" אמר לידי בהצהרתו הערב.

חמישה מנכ"לים התחלפו בחברת הביטוח שבסיסה בניו יורק מאז שנת 2005.

החברה הציגה ברבעון האחרון של שנת 2008 את ההפסד הגדול ביותר שהציגה חברה כלשהי בהיסטוריה של ארה"ב.

מוקדם יותר השבוע הודיעה AIG על מינויים של שישה דירקטורים שיועמדו לבחירה באסיפה השנתית של החברה ב-30 ביוני, החברה בחרה את הדירקטורים בעזרת הנאמן לחברה אשר מפקח מטעם הממשל על השקעתו בחברה. במידה ויבחרו דירקטורים אלו, יהיה בדירקטוריון החברה רוב בלתי תלוי.

AIG, כמעט קרסה בספטמבר 2008 לאחר שסוכנויות הדירוג הנמיכו את דירוג האשראי של החברה בעקבות מחיקות ענק הקשורות להשקעות כושלות במכשירים פיננסים המגובים במשכנתאות סאב-פריים.

AIG נאלצה לספק ערבויות גדולות כדי להימנע מקריסה מוחלטת. כאמור, ממשלת ארה"ב הלוותה לחברת הביטוח המקרטעת 182.5 מיליארד דולר על מנת להצילה, כש-70 מיליארד דולר הושקעו ישירות בחברה, 60 מיליארד דולר הועברו לטובת מסגרת האשראי ובאמצעות 52.5 מיליארד הדולר הנותרים נרכשו נכסים פיננסים המגובים במשכנתאות סאב-פריים.