5 שנים הספיקו לבעלים של הבובקאטס

הפסדי הענק עשו את שלהם: בוב ג'ונסון שכר חברה מניו-יורק שתמצא לו רוכש לקבוצת ה-NBA לפי שווי של 325 מיליון דולר ■ מייקל ג'ורדן, שמחזיק באחוזים בודדים מהפרנצ'ייז, הועלה כאופציה

כל עוד ההפסדים של שארלוט בובקאטס היו רק על המגרש, הבעלים של הקבוצה בוב ג'ונסון חי איתה בשלום. אלא שמרגע שהבובקאטס הפכו להיות עסק שמפסיד עשרות מיליוני דולרים בעונה, החליט ג'ונסון להיפטר כמה שיותר מהר מהקבוצה אותה רכש ב-2003 עבור 300 מיליון דולר.

בסוף השבוע מינה ג'ונסון את סאל גלאטיוטו, בנקאי מבוסטון שמייצג את חברת Galatioto Sports Partners, שיימצא עבורו רוכש לקבוצה. באוקטובר האחרון עוד אמר ג'ונסון שמחזיק בבעלות על 70% מהקבוצה כי הוא לא מתכוון למכור אותה למרות ההפסדים הכבדים. אלא שבחצי השנה האחרונה התברר שההפסדים גבוהים מכפי שהעריכו תחילה - ההערכות לשתי העונות הקרובות הן להפסד של לפחות 35 מיליון דולר.

מאז עברה הקבוצה לעיר שארלוט ב-2004 היא מתקשה להגדיל את כמות הצופים במשחקיה. כמות הצופים במשחקיה העונה עמדה על קצת יותר מ-14 אלף למשחק, מה שמדרג אותה במקום ה-26 מבין 30 קבוצות הליגה מבחינת ממוצע קהל.

האופציה של ג'ונסון להעביר את הקבוצה לעיר אחרת היא בלתי אפשרית בשל חוזה עליו חתומה הקבוצה מול העיר בנוגע לשכירות האולם הביתי. על פי החוזה בין הצדדים, ג'ונסון ייאלץ לשלם קנס של 200 מיליון דולר אם הוא מעוניין להעביר את הקבוצה לפני 2010, ו-150 מיליון דולר אם ירצה לעזוב לפני 2015. אחת האופציות שהועלו בסוף השבוע היא שהקבוצה תימכר למייקל ג'ורדן, כוכב ה-NBA האגדי שמחזיק באחוזים בודדים מהקבוצה.

נכון לעכשיו נראה שהבעיה העיקרית של ג'ונסון היא תג המחיר אותו הוא שם על הקבוצה - כ-325 מיליון דולר. רק לפני פחות מחצי שנה הוערכה הקבוצה על ידי "פורבס" ב-284 מיליון דולר והיא דורגה במקום הלפני אחרון מבחינת שווי הקבוצות ב-NBA.