המשרדים החברים ב-Grant Thornton, בארה"ב ובאנגליה, זכו במקום הראשון בדירוג משרדי רו"ח המבקרים חברות ציבוריות

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] לראשונה לא זכתה במקום הראשון אף אחת מ-4 הפירמות הגדולות ■ הדירוג מדד את כמות הזכיות בלקוחות חדשים מקרב החברות הציבוריות בארה"ב ואת כמות ההפסדים במהלך השנה

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים]

משרד רואי החשבון פאהן קנה ושות', החבר ברשת הבינלאומית Grant Thornton מדווח כי Grant Thornton LLP, משרד רו"ח אמריקאי החבר ברשת העולמית Grant Thornton , זכה במקום הראשון בדירוג משרדי ראיית החשבון אשר מבקרים חברות ציבוריות לשנת 2008. זו הפעם הראשונה בה לא זכתה במקום הראשון בדירוג אף אחת מארבע הפירמות הגדולות. הדירוג מדד בקרב משרדי ראיית החשבון הגדולים בארה"ב, החברים ברשת עולמית גדולה, את כמות הזכיות בלקוחות חדשים מקרב החברות הציבוריות בארה"ב ואת כמות ההפסדים, במהלך השנה.

הזכייה של Grant Thornton LLP, בחמישה לקוחות חדשים עם הכנסות של למעלה ממיליארד דולר בשנה (כל אחד) וכן זכייה ב-24 לקוחות נוספים להם הוצעו הצעות אל מול הצעות נגדיות של אחד ממשרדי ה- Big 4, העניקו ל- Grant Thornton LLP את המיקום הראשון בדירוג ה- Public Accounting Report באנגליה. Grant Thornton UK LLP , המשרד האנגלי החבר ברשת Grant Thornton, שמר על מיקומו הראשון כמשרד ראיית חשבון המבקר את מספר החברות הגדול ביותר, מבין החברות הנסחרות ב- AIM .

רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל במשרד רואי החשבון פאהן קנה ושות' החבר ברשת Grant Thornton, מסביר: "מדובר בהישגים המצביעים על צמיחה וחיזוק המוניטין של רשת Grant Thornton, בשני שווקי מפתח עיקריים (ארה"ב ואנגליה).

משקיעים, רגולטורים וחברות ציבוריות הפנימו את הצורך באפשרות בחירה רחבה יותר בפירמות רו"ח אשר מבקרות חברות ציבוריות. הזרז לבחירה רחבה יותר של משרדי רו"ח בקרב חברות ציבוריות נובעת מביטחון השוק ביכולת רואי החשבון המבקרים של הרשת לספק ביקורת איכותית ללא קשר לגודל, למורכבות ולמוצא הלקוח. תוצאות אלו מוכיחות שוב את יכולת הרשת להתחרות אל מול כל אחד מה- Big 4.

רו"ח בלומנטל הוסיף וציין: "ארה"ב ושווקים עולמיים נוספים הופכים חשובים יותר ויותר עבור לקוחותינו שנזקקים לשירותים בינלאומיים. כמעט כל פעילות ביקורת בשלוחות של חברות ישראליות בחו"ל נעשית בשילוב של רו"ח ממשרד פאהן קנה בשיתוף עם נציג מקומי של רשת Grant Thornton. Grant Thornton International היא כיום הרשת המלוכדת והאחידה ביותר להוציא את ה-Big 4 , והנתונים שנחשפים הינם הוכחה נוספת לחוזקה של הרשת."

את הדירוג בארה"ב, מבצע זו השנה ה- 15, Public Accounting Report (עיתון עצמאי של מקצועי החשבונאות משנת 1978). הדירוג בוחן מס' פרמטרים: מספר הזכיות נטו (חברות ציבוריות), סה"כ הכנסות נטו של החברות המבוקרות, סה"כ הנכסים נטו של החברות המבוקרות, סה"כ שכר טרחה נטו של החברות המבוקרות, את הדירוג באנגליה מבצעת חברת Hemscott בהתבסס על מס' הזכיות החברות ציבוריות. הדירוג של Hemscott מהווה מקור מידע משולב ומוביל, המספק מידע על יועצים של חברות ולקוחותיהם.