פסטיבל הטלוויזיה upfront בניו-יורק: ABC אופטימית לגבי הוצאות הפרסום

בכירים בתחום מעריכים כי המשווקים יוציאו אמנם כסף במהלך המו"מ עם רשתות הטלוויזיה, אך יעשו זאת בשלב מאוחר הרבה יותר מהרגיל - וכמובן ינסו לקצץ במחירים

פסטיבל הטלוויזיה upfront 2009, שמתנהל בימים אלה בניו-יורק, נמצא תחת צילו הכבד של המשבר הכלכלי, אבל דווקא על הרקע הזה בכירי ABC הביעו את ביטחונם שהמפרסמים יוציאו סכומי כסף בלתי מבוטלים על הפרסום ברשתות הטלוויזיה.

מטרת הפסטיבל היא לתת למפרסמים הזדמנות לרכוש שטחי מדיה בתוכניות חדשות ולהתרשם מלוחות השידורים של תחנות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב.

לדברי בכירים בתחום הטלוויזיה, המשווקים יוציאו אמנם כסף במהלך המשא-ומתן עם רשתות הטלוויזיה, אך יעשו זאת בשלב מאוחר הרבה יותר מהרגיל וכמובן ינסו לקצץ במחירים.

לדברי מייק שו, הנשיא לענייני מכירות ושיווק ברשת הטלוויזיה NBC, ללקוחות אמנם לוקח זמן רב יותר להתחייב על תקציבים, אך הם בכל זאת יעשו זאת בסופו של דבר.

"ממש אופטימיים"

"כולם צריכים להתמודד עם בעיות, אבל אנחנו ממש אופטימיים לגבי ההיצע הרחב של תוכניות מתוסרטות", אמר סטיבן מקפירסון, נשיא קבוצת הבידור ABC, בשיחה עם עיתונאים. לדבריו, הדבר התאפשר תודות לעובדה שהעונה הנוכחית לא הופרעה על-ידי שביתת תסריטאים כפי שקרה בסתיו שעבר.

רשת ABC השיקה בפסטיבל ערב קומדיות חדש בימי רביעי והודיעה שתשיק עד 6 סדרות דרמה חדשות בעונת 2009-2010. לדברי מקפירסון, "העדיפות הגבוהה ביותר" של הרשת עומדת להיות ליל רביעי, כמו גם השקת Flash Forward - דרמת מדע בדיוני.

רשימת התוכניות של ABC מרשימה בזכות שלל התוכניות החדשות שבה. סדרות רבות - כגון "אבודים", "הרווק", "אחים ואחיות", "רוקדים עם כוכבים", "עקרות-בית נואשות", "מהפך קיצוני: הגירסה הביתית", "האנטומיה של גריי", "מרפאה פרטית", "סופר נני", "בטי המכוערת", Wife Swap ,20/20 ושידורי כדורגל המכללות של יום שבת בערב - חוזרות אמנם לסיבוב נוסף, אך הרשת עומדת להעלות לאוויר תוכנית חדשה אחת לפחות בכל ערב - משני ועד חמישי - בחלקה הראשון של העונה.

כמו כן תחזיר ABC את הסדרה Castle לשידור בערבי יום שני, אחרי פרק בן שעתיים של "רוקדים עם כוכבים".

ימי רביעי כוללים 4 קומדיות חדשות ודרמה חדשה אחת: קלסי גראמר מככב בסדרה "האנק" על בכיר בתאגיד המוצא את עצמו מחוסר עבודה וכמעט מחוסר ממון; פטרישיה היטון משחקת בסדרה "האמצע" ראש משפחה מהמעמד הבינוני המנסה לשמור על ראשה מעל המים; אד אוניל מככב בסדרה "המשפחה המודרנית" המצולמת בסגנון כמו-דוקומנטארי ומתבוננת בחיי המשפחה בהווה; וקורטני קוקס משחקת גרושה טרייה המתחילה לצאת לדייטים בסדרה Cougar Town.

ברשת FOX השקיעו השנה מאמצים רבים בהגנה על המדיום עצמו - הטלוויזיה. אנשי הרשת טענו בפרזנטציות שלהם בפני המפרסמים כי מרבית הצופים עדיין מתיישבים מול המסך בסלון ולא מול המחשב, וכי כוחו של הספוט הפרסומי לא נשחק. לגבי התוכן עצמו, FOX תמשיך כמובן לשדר את תוכנית הדגל "אמריקן איידול", אך השנה יצטרפו אליה תוכניות נוספות דוגמת הקומדיה BROTHERS, תוכנית הפעולה HUMAN TARGET וטוק שואו לילי במתכונת חדשה.

הכבלים מרימים את ראשם

בעוד ש-ABC ו-FOX השקיעו מאמצים בשכנוע המפרסמים לגבי כוחם של ערוצי הברודקאסט, הציגה חברות הכבלים של טרנר - TNT ו-TBS - את החזון שלהן לגבי תחנות הכבלים. "המציאות בטלוויזיה השתנתה. אנחנו צריכים לחשוב ולהתנהג בצורה אחרת", הסביר דיוויד לוי, איש השיווק הבכיר של תאגיד טרנר.

לטענת אנשי הכבלים, ההבדלים בין הברודקאסט לכבלים מטושטשים, ולראיה הם הציגו שורה של סדרות חדשות, קומדיות ותוכניות ריאליטי, בכיכובם של טאלנטים בולטים מענף הטלוויזיה.

למרות המצגות המרשימות של אנשי הכבלים, יש לזכור כי אמנם התוכניות שלהם מצליחות לרשום רייטינג גבוה, אך הם טרם הצליחו לשכנע מפרסמים להעלות את המחיר שהם מוכנים לשלם עבור ספוטים, והמחירים עדיין רחוקים מהמחירונים של ערוצי הברודקאסט.