שלמה פילבר, לשעבר ראש לשכתו של נתניהו, עוזב את רכבת ישראל; עשוי להתמנות לתפקיד מנכ"ל חברה ממשלתית

פילבר, המקורב לנתניהו, מכהן כמזכיר הרכבת מאז 2004 ■ ברכבת מעריכים כי לפילבר הוצעו גם הצעות מהמגזר הפרטי

עזיבה מפתיעה ברכבת ישראל: מזכיר החברה, עו"ד שלמה (מומו) פילבר, שכיהן בעבר כראש לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע באחרונה על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר חמש שנים, כך נודע ל"גלובס".

פילבר, לשעבר מנכ"ל מועצת יש"ע, מונה לתפקיד מזכיר דירקטוריון רכבת ישראל בשנת 2004, לאחר השינוי המבני בחברה. בשנתיים האחרונות מכהן פילבר גם כמנהל חטיבת המסחר והנכסים ברכבת, האחראית על פיתוח הייזום העסקי והנדל"ן של החברה.

לפי ההערכות, פילבר החליט לעזוב את התפקיד לאחר שקיבל הצעה להתמנות לתפקיד בכיר אחר במגזר הציבורי, ככל הנראה מנכ"ל באחת מהחברות הממשלתיות. מנגד, בכירים ברכבת מעריכים כי פילבר מחזיק גם בהצעות מהמגזר הפרטי ועדיין לא ברור באיזה כיוון יבחר.

פילבר כיהן כראש לשכתו של נתניהו בכהונה הראשונה שלו כראש ממשלה, ונחשב גם היום כמי שמוערך מאוד על ידו. כיו"ר דירקטוריון רכבת ישראל מכהן כיום יעקב אפרתי, לשעבר מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל. אפרתי מונה לפני כשנה לתפקיד לאחר תקופה ארוכה בה לא היה לרכבת יו"ר מכהן.

פילבר מסר בתגובה כי "בשלב זה אני עדיין עובד הרכבת. איני מעוניין להגיב". מרכבת ישראל אישרו בתגובה כי פילבר צפוי לסיים את תפקידו: "החברה מודה לו על תרומתו הרבה".