לא שומרת המזומנים לעצמה: בבילון בדרך לחלוקת דיבידנד

החברה עומדת לאשר התאמה של מחירי אופציות שהוענקו ויוענקו בעתיד לדיבידנד ■ המהלך אמור להצביע על דיבידנד ראשון בתולדות החברה

הנה מספר אקסיומות בשוק ההון. הראשונה, חברת תוכנה ו/או חברה שעיקר רווחיה נובעים מתחום האינטרנט אינה נוהגת לחלק דיבידנד (ודי להזכיר את השמות מיקרוסופט, צ'ק פוינט וגוגל כדי להוכיח זאת). השנייה, בשעות משבר כלכלי, דוגמת הנוכחי, חברות ציבוריות נוהגות לבטל חלוקות דיבידנד או לצמצמו. והשלישית, חברות תוכנה/אינטרנט אינן נוהגות לחלק דיבידנד בשעת משבר כלכלי. המזומן הוא המלך בימים שכאלו, וכשתזרים המזומנים מוקף בסימני שאלה חלוקת דיבידנד לא תמיד באה בחשבון.

ובכן, בחברת בבילון , מפתחת תוכנות התרגום, כנראה חושבים אחרת, ומתכננים לחלק בעתיד הקרוב חלק מרווחי החברה כדיבידנד, ולראיה הודעת החברה מיום חמישי האחרון. לפי ההודעה, לפני כשבועיים אישרו ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה שינוי בתוכנית האופציות של החברה, והחלת השינוי על אופציות שהוענקו ויוענקו לעובדי החברה, ביניהם המנכ"ל, אלון כרמלי.

השינוי מוגדר כך שעל האופציות שהוקצו החל מינואר אשתקד ועדיין לא מומשו, תחול התאמה לדיבידנד, במידה והחברה תחלק דיבידנד במזומן. בבילון, נזכיר, מעולם לא חילקה דיבידנד וגם בהודעה האמורה היא אינה מתחייבת לחלוקה כזו בעתיד, אך עצם העובדה כי ועדת הביקורת של דירקטוריון החברה בחרה לאשר את השינוי לעיל פירושה שחברת התוכנה צפויה לעשות דרכה לחלוקת דיבידנד ראשונה בתולדותיה.

9% מתחילת השנה

בבילון, שמבססת בשנה האחרונה את צמיחתה גם על פרסום מבוסס חיפוש דרך שיתוף פעולה עם ענקית החיפוש גוגל, תקיים אסיפה כללית מיוחדת שתאשר את השינוי לעיל בתאריך 2 ביולי במשרדיה שבאור יהודה. כזכור, לפי חוק החברות הישראלי, לשם אישור השינוי לעיל צריך שלפחות שליש מבעלי המניות שאינם נגועים יצביעו בעדו.

כאמור, תוכנית עתידית של בבילון לשתף את ציבור בעלי המניות ברווחיה - אם וכאשר זו תצא לפועל - פירושה אמון החברה ביכולתה להציג תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת באופן עקבי. את הרבעון הראשון של השנה סיימה בבילון עם תזרים חיובי של 840 אלף שקל לעומת תזרים שלילי של 588 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. בקופת החברה שוכבים מזומנים בשווי של 48.1 מיליון שקל.

מניית החברה עלתה מתחילת השנה בשיעור של 8.5%, והיא נסחרת כעת לפי מחיר של 4.45 שקל המשקף שווי חברה של 47 מיליון דולר ותשואה של 48%, עבור קבוצת המשקיעים בראשות נועם לניר שרכשה את השליטה בה לפני כשנה וחצי. נועם לניר ושותפיו מחזיקים בשיעור של 35.6% מהון החברה (דרך חברת חנפ"ק), ואילו זרוע ההון סיכון של Reed Elsevier, מהמו"לים המובילים בצפון אמריקה ואירופה, מחזיקה בשיעור של 21.8% מההון.