יאהו מחפשת רכישות כדי לבסס את עצמה בתחום הרשתות החברתיות

ארי בלו, סמנכ"ל לענייני טכנולוגיה בחברה, סירב לספק שמות ספציפיים - אך אמר כי יאהו מנהלת שיחות עם חברות שונות בנושא שותפויות אפשריות "מעניינות"

חברת יאהו מחפשת לקנות חברות שיעזרו לה להפוך לשחקנית גדולה יותר בתחום הרשתות החברתיות באינטרנט וכך לשדרג את דימוי מוצריה. כך אמר ביום ד' הסמנכ"ל לענייני טכנולוגיה בחברה וסגן נשיא לענייני המוצרים, ארי בלו.

"כעת זמן טוב לקנות", אמר בלו בוועידת הטכנולוגיה הגלובלית של "רויטרס", בהצביעו על הערכות המחיר הנופלות מערכן מלפני 6-9 חודשים. הוא סירב אמנם לספק שמות ספציפיים, אך אמר כי יאהו מנהלת שיחות עם חברות שונות בנושא שותפויות אפשריות "מעניינות", למשל בניית פלטפורמת המחשוב הבסיסית עבורן, מעבר לפונקציית החיפוש.

"אני יכול להבטיח שיהיו כמה רכישות, ושנעשה כמה דברים בתוך החברה", אמר בלו בשיחת וידיאו. לדבריו, התחום האחד שבו על יאהו "לדחוף חזק יותר קדימה" הוא תחום הרשתות החברתיות המקוונות. מספר המשתמשים העצום ממנו נהנית החברה עשוי להעניק לה עמוד שדרה איתן בתחום זה. משמעות הדבר היא שיאהו יכולה לבנות במהירות את תשתית הרישות החברתי שלה בעזרת שילוב מוצרים בפיתוח חברות אחרות בתשתיתה, אמר בלו. "אנחנו בודקים חברות שייתכן ואתם לא מכירים, ומנהלים משא ומתן עם כאלה שאתם בטח כן מכירים", אמר.

יאהו תשיק בסתיו סדרת מוצרים שמטרתה להעניק חווייה מאוחדת יותר למשתמשיה, ואף תחצין את תשוקת החברה להגיע שוב לצמיחה, אחרי שהקדישה את רוב שנת 2008 לעסקה שבסופו של דבר נכשלה עם מיקרוסופט.

יאהו מנסה להחיות את הונה עם הירידה במכירות והתגברות התחרות מצד ענקיות הרשת האחרות, ובהן גוגל ופייסבוק. בלו הודה אמנם שגוגל "ניצחה במשחק" החיפוש כפי שאנו מכירים אותו כיום, אך לדבריו בעתיד יהיה החיפוש הרבה יותר מ"עשרה לינקים כחולים". "אני מאמין שהחיפוש עומד להפוך לעשיר הרבה יותר... יש לפחות סיבוב אחד או שניים נוספים במשחק החיפוש, ואנחנו מתכוונים לשחק", אמר בלו.

עתיד עסקי החיפוש של יאהו הוא שאלה המעסיקה מאוד את המשקיעים. לדברי מקור המקורב לחברה, מנכ"לית החברה, קרול בארטס, ומנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, ניהלו בעבר משא ומתן על שותפות בין שתי החברות בנושא החיפוש. לדברי בלו, כל החלטה שתהיה בנושא החיפוש תיעשה על-ידי בארטס ומועצת המנהלים של החברה. הוא אמר שיאהו תמשיך בכל מקרה להשקיע ביכולות החיפוש שלה עצמה. "יאהו רואה כהכרחית את העסקת המדענים ואנשי הטכנולוגיה המובילים, אלה המבינים את טכנולוגיית החיפוש ואת הכיוון שאליו צועד כיום החיפוש", אמר.

תקציבי הפרסום מצטמקים

יאהו הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בארה"ב, ולפי נתוני comScore, החברה נהנתה מנתח שוק של 20.4% באפריל. נתח השוק האמריקני של גוגל צמח בחצי אחוז באפריל והגיע ל-64.2% - רמתו הגבוהה מאז ומעולם. רווחי יאהו ברבעון הראשון עמדו על 118 מיליון דולר, בעוד מכירותיה ירדו ב-13% בהשוואה לאותו הרבעון בשנה שלפני כן, ועמדו על 1.58 מיליארד דולר בלבד.

תקציבי הפרסום אמנם מצטמקים בכל רחבי העולם בשל הכלכלה החלשה, אולם לדברי בלו המפרסמים מחפשים אחר דרכים חדשות לקדם את מותגיהם ברשת בעזרת יאהו.

לדבריו, הארגון מחדש שעברה החברה - שכלל את צוותי ההנדסה ופיתוח המוצרים - מאפשר לה ליצור מוצרים טובים יותר עבור הטלפונים הסלולריים. בלו אף הודיע שהחברה תשיק יישומים שיחברו בין הגדרות המשתמשים והעדפותיהם במוצרי יאהו על גבי מחשבים אישיים ועל גבי טלפונים סלולריים.