שוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת: טוקיו עלתה ב-1.3%; בורסת סידני איבדה 0.6%; סינגפור פטרוליום זינקה ב-20.2%

גלובס tv באוסטרליה בוטל האיסור הזמני על עסקאות שורט במניות ■ מדד הפעילות הכול-תעשייתית ביפן צנח ב-2.4% במארס ■ צפון קוריאה דיווחה על הצלחת ניסוי גרעיני תת קרקעי שנערך היום לפנות בוקר

מרבית המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר הראשון של השבוע במגמה מעורבת, כאשר ברקע, צפון קוריאה הודיעה כי ביצעה בהצלחה ניסוי גרעיני תת קרקעי. מנהיגי דרום קוריאה עורכים כעת ישיבה ודנים באפשרויות התגובה. המסחר בבורסת סיאול ננעל בירידות של 0.2% בלבד.

סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה מסרה כי "ב-25 למאי המדינה ביצעה ניסוי גרעיני מוצלח המחזק את מערך ההרתעה שלנו".

בורסת טוקיו ננעלה בעליות של יותר מ-1%, על אף המתיחות הגיאופוליטית באסיה. נגיד הבנק המרכזי של יפן (BOJ) אמר היום כי כל התאוששות של הכלכלה העולמית תהיה מתונה. נגיד הבנק, מסאקי שירקאווה, אמר כי חוסר הוודאות והסכנה לכלכלה היפנית עדיין משמעותיות, על אף "נקודות אור מסויימות".

באוסטרליה בוטל האיסור הזמני על עסקאות שורט במניות - מתייחסים לזה כאל סימן לאופטימיות ולהקטנת הסיכון בשווקים הפיננסים.

בזירה ההודית; שר האוצר החדש של הודו, פרנאב מוקהרג'י צפוי לנצל את היציבות היחסית שנוצרה בעקבות תוצאות הבחירות ולבצע מהלכים לחיזוק הכלכלה ההודית.

היום לא יתקיים מסחר בבורסת לונדון ובוול סטריט.

מדד ניקיי 225 עלה ב-1.31% ל-9,225 נקודות ■ מדד קוספי ירד ב-0.2% ל-1,400.9 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב עלה ב-0.48% ל,2739 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 ירד ב-0.52% ל-3,761 נקודות ■ מדד הנג-סנג עלה ב-0.35% ל-17,062 נקודות ■ מדד סנסקס 30 של מומבאי נסחר בעליות קלות לפני הנעילה מדדסטריט טיימס של סינגפור

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.14% ביחס למטבע היפני ל-94.92 ין לדולר.

בזירת המאקרו

מדד הפעילות הכול-תעשייתית ביפן צנח ב-2.4% במארס. הנתון אשר מצוי בירידה מאז אוקטובר איננו מרמז בהכרח על מצבו הנוכחי של המשק היפני שכן הוא מתפרסם תמיד בפיגור של שלושה חודשים.

התמ"ג של כלכלת תאילנד התכווץ בשיעור שנתי של 7.1% ברבעון הראשון, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון האחרון של 2008 התכווצה כלכלת תאילנד בקצב שנתי של 4.2%. תאילנד נכנסה באופן רשמי למיתון, בפעם הראשונה מאז המשבר הפיננסי של מדינות אסיה לפני יותר מעשור.

מניות בכותרות

פטרוצ'יינה , חברת הנפט הגדולה ביותר בסין, שילמה כ-1 מיליארד דולר תמורת 45.5%סינגפור פטרוליום, וזאת על מנת לקבל דריסת רגל במרכז הגדול ביותר באסיה למסחר בנפט. המהלך צפוי לחזק את השפעתה של סין על מחירי הסחורות ברחבי העולם.

מניית KB פייננשל איבדה 4.9% ויונדאי סקיורטיז נחלשה ב-6.7% על רקע המתיחות הגיאופוליטית בין דרום קוריאה לצפון קוריאה.

בשבוע שעבר שיפר אנליסט ממריל לינ'ץ את תחזיתו למחיר מניית תאגיד IHI , יצרן המיכון הכבד השני בגודלו ביפן, ל"קנייה" מ"חלש" באומרו כי הדרישה למיכון כבד הולכת וגוברת עם ההתאוששות מהמשבר הכלכלי.

Bharti Airtel ההודית מנהלת משא ומתן לרכישת 49% מקבוצת MTN.

מניות הכרייה והסחורת, BHP ביליטון , ריו טינטו , פטרוצ'יינה וסנוק ריכזו עניין על רקע ירידה במחיר הנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי יורד ב-0.94% ל-61.09 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.