אל גור: "אמא טבע אינה בענייני תוכניות חילוץ"; דוחק בקהילה העסקית לקדם הסכם בדבר פליטות גזי חממה

"האיתותים בשוק על תחום אנרגיה מוליכים שולל ושגויים בבסיסם. איננו לוקחים בחשבון את עלות הזיהום", אמר בכינוס של מנכ"לים מחברות גלובליות מובילות

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

זוכה פרס נובל, אל גור, האיץ אמש (א') ב-500 מנהיגים עסקיים לדחוף להסכם גלובלי בדבר פליטות גזי חממה, להם מיוחסת ההתחממות הגלובלית, ואמר כי "אמא טבע אינה בענייני תוכניות חילוץ".

"האיתותים בשוק על תחום אנרגיה מוליכים שולל ושגויים בבסיסם. איננו לוקחים בחשבון את עלות הזיהום", אמר גור בכינוס של מנכ"לים מחברות גלובליות מובילות, כולל פפסיקו . "אם איננו נושאים בעלויות של זיהום בלתי מובחן של כדוה"א, הרי שאיש אינו צריך להיות מופתע מכך שהיום אנו נשליך עוד כ-70 מליון טונות של זיהום, אל שכבת האטמוספירה הדקה המקיפה את הפלנטה שלנו".

"אך יש גם חדשות טובות, כי הקהילה העסקית הגלובלית מתחילה להגיב", הוסיף גור, ואמר כי עדיין יתן להפוך את המגמה ולהמנע מאסון.

הכינוס בן ה-3 ימים בנושא שינוי האקלים, שהחל אתמול ומתקיים בקופנהגן, הינו כינוס מקדים לועידה בדצמבר, שמטרתה לקבוע מה יחליף את אמנת קיוטו, שתוקפה יפוג ב-2012. בעוד שארה"ב משתרכת הרחק מאחורי דנמרק, היכן שכמעט 25% מהאנרגיה -מקורה ברוח, הרי שכל אחת מהשנתיים האחרונות "המקור הגדול ביותר לחשמל חדש בארה"ב היה רוח", ציין גור.

גור אמר לבאי הכינוס שהגיוני שהכינוס העסקי מתקיים 6 חודשים לפני הכינוס הפוליטי; "קריטי שנתקן את חוקי השוק, כך שנוכל לקבל החלטות, הן במישור העסקי והן בפוליטי, שיאפשרו לנו לחיות את חיינו בדרך הנכונה".