שותפו לשעבר של עו"ד אמנון יצחקניא תובע מחצית משכר-הטרחה שקיבל מאלי ארוך

בפשרה של ארוך עם כלל פיננסים נקבע כי הוא יקבל 9.2 מיליון שקל, וכי כשליש מהם ישולמו לעוה"ד שלו, כאשר יצחקניא אמור לקבל 1.5 מיליון שקל ■ כעת טוען שותפו, עו"ד יהודה גולדברג, כי הוא זכאי למחצית מהסכום

עו"ד יהודה גולדברג, שותפו לשעבר של עו"ד אמנון יצחקניא שהיה אחד מפרקליטיו של שחקן המעו"ף אלי ארוך, תובע ממנו בבית משפט השלום בתל-אביב 750 אלף שקל, המהווים מחצית משכר-הטרחה שקיבל יצחקניא מארוך.

כזכור, בהסכם הפשרה עליו חתם ארוך עם כלל פיננסים נקבע כי שחקן המעו"ף יקבל 9.2 מיליון שקל, כשליש מהם ישולמו לשלל עורכי הדין שליוו אותו במשך השנים. לפי ההסכם אמור יצחקניא לקבל 1.5 מיליון שקל.

יצחקניא וגולדברג היו שותפים בחלקים שווים מאז שנת 1983. בשנת 1989 הצטרף אליהם עו"ד יחזקאל קינר, שפרש ב-2002 עם מינויו לשופט. כך נותרו יצחקניא וגולדברג שותפים ביחס של 50-50. באמצעות עוה"ד ד"ר אבי וינרוט, אריאל דינוביצקי ודיקלה לביא טוען גולדברג, כי המשרד טיפל בארוך במשך למעלה משנה באופן אינטנסיבי, עד שארוך שכר במפתיע עורכי דין אחרים.

לדבריו, עיקר הטיפול בארוך נעשה על-ידו. ב-2002 הגיש המשרד תביעה נגד ארוך, וכעבור חצי שנה פורק המשרד בשל סכסוך בין השותפים. ב-2006 קיבלה השופטת דרורה פלפל את תביעת השותפות, וקבעה כי השותפות זכאית ל-23.5% מכל סכום שיקבל ארוך מהבוררות, כפי שנקבע בהסכם שכר-הטרחה.

שכר-טרחה לשותפות

גולדברג טוען כי הוא היה מעורב בתביעת שכר-הטרחה שהגיש המשרד יותר מיצחקניא, נוכח היכרותו את התיק. ארוך סירב למלא אחר פסק דינה של השופטת פלפל, ולדבריו יצחקניא נמנע מלעדכנו בנעשה בנושא עד שקרא בעיתונות על הפשרה שהושגה.

לדברי גולדברג, יצחקניא הודה כי גבה מארוך את שכר-הטרחה בסך 1.5 מיליון שקל, אך הוא מסרב להעביר לו את חלקו בסכום, למרות ששכר-הטרחה בפסק הדין נפסק לטובת השותפות ולא לטובת יצחקניא. ניסיונות פישור בין השניים עלו בתוהו, לאחר שיצחקניא הציע לגולדברג 20 אלף דולר בלבד.

גולדברג מציין כי בכוונתו להגיש תביעה נפרדת, בה ידרוש את חלקו בסכומים נוספים שיצחקניא הסתיר ממנו לכאורה, ובהם למשל 5.5 מיליון שקל שתבעה השותפות מ חברו של ארוך, "הצל" דוד שילוח, ומהווים 23.5% מהסכום ששילוח צפוי לקבל מכלל.

התביעה הוגשה בסדר דין מקוצר. טרם הוגשה בקשת רשות להתגונן. (ת.א. 168168/09).