זטיק הצליחה בניסוי והעלתה את מניית ביולייט ב-16%

זטיק רשמה הצלחה בניסוי לאיתור מוקדם של סרטן צוואר הרחם ■ במהלך היום עלתה מניית החברה-אם ביולייט כבר ב-27%

חברת Zetiq, מקבוצת ביולייט , רושמת הצלחה בניסוי לאיתור מוקדם של סרטן צוואר הרחם. לאחר ההודעה עלתה מניית ביולייט ב-16.4%, כאשר במהלך היום עלתה כבר ב-27%.

זטיק פיתחה מוצר שמאפשר צביעה נקודתית של תאים סרטניים, כדי להקל על אבחון של הסרטן. כיום האבחון מבוצע בעיקר על-בסיס צורת התאים, כאשר צבר של תאים בעלי צורה אבנורמלית מרמז על גידול סרטני. קיימות גם מספר שיטות לצביעת תאים, אך לדברי זטיק השיטה שלה עדיפה ומדויקת יותר.

בניסוי ניטלו דגימות של משטח צוואר הרחם מ-74 מתנדבות, והן נותחו בשלוש שיטות - השיטה של זטיק, שיטת ה-PAP המקובלת בעולם אך נחשבת ללא מאוד מדויקת ואבחון הווירוס הגורם לסרטן צוואת הרחם, HPV.

הבדיקה של זטיק איתרה 90% מהחולות בספציפיות של 74% (כלומר רק ב-26% מהמקרים אותרו חולות כבריאות). הרגישות הייתה גבוהה יותר מאשר זו של בדיקת ה-PAP, והספציפיות דומה לה.

הרגישות הייתה דומה לזו של בדיקת הווירוס, אך הספציפיות גבוהה ממנה. החברה כבר ביצעה בהצלחה בעבר ניסוי לאבחן סרטן צוואר רחם בביופסיה.

בדיקת ה-PAP מבוצעת כבדיקת סקר קבועה ברוב אוכלוסיית הנשים הבוגרות ולכן יש פוטנציאל שוק גבוה מאוד לבדיקה אשר תוכיח עצמה כיעילה ממנה. ה-PAP נחשבת לבדיקה יחסית לא מדויקת כאשר חסרונה העיקרי הוא בספציפיות הנמוכה, אך היא זולה, מוכרת ומקובלת על הרופאים, כך שיהיה זה אתגר להחליפה.