בית ההשקעות הירוק של דויטש ובירם: משקיעים גם ב-BDB המתמקדת בקלינטק וציוד רפואי

שני המייסדים ויושבי הראש של אקסלנס כבר פעילים בתחום האנרגיה הסולארית דרך חברת גילץ ■ BDB, שגייסה מיליוני דולרים בודדים, מבצעת השקעות בטכנולוגיות בשלבים מוקדמים בהיקף של עשרות אלפי דולרים

הצמד רוני בירם וגיל דויטש, המייסדים ויושבי הראש של בית ההשקעות אקסלנס , מרחיבים את פעילות ההשקעות שלהם בקלינטק. הם כבר נכנסו לתחום באמצעות גילץ הבורסאית, שהוזרמה לתוכה פעילות סולארית.

עכשיו, מתברר שהצמד לא עוצר באנרגיה סולארית. הם חברו לאיש הפיננסים והיזם אבי ברודר, לחברת השקעות פרטית הנקראת BDB (ר"ת של שמות שלושתם).

החברה מתמקדת בהשקעות בקלינטק ובציוד רפואי בשלבים מאוד מוקדמים, כאלה של בדיקת היתכנות ראשונית. כך נודע ל"גלובס".

המעורבות של דויטש ובירם ב-BDB מאוד שונה ממעורבותם בגילץ ובאקסלנס. במקרה של BDB, שהוקמה ב-2007 והחלה להשקיע באחרונה, הם משקיעים בלבד, כשהניהול נמצא בידי ברודר.

לצידם, מושקעים בחברה, שגייסה עד כה מיליוני דולרים בודדים, מספר אנג'לים, חלקם מקומיים ומקצתם זרים.

כיצד החברה פועלת? ברודר פוגש יזמים ורעיונות מהמגזר הטכנולוגי ומהאקדמיה. כשמחליטים להשקיע בחברה, מזרימים לה הון בהיקף של כמה עשרות אלפי דולרים עד לרף של 100 אלף דולר.

שת"פ עם החממות

בכוונת BDB למסחר טכנולוגיות תוך שיתוף פעולה עם גופים יותר גדולים בארץ, כולל החממות של התמ"ת.

שיתוף הפעולה עם החממות ייעשה באמצעות השקעה בפרויקטים שמתנהלים בחממות, או לחילופין היא תביא לחממות פרויקטים מעניינים ותבצע בהם השקעות ותמיכה בצורות שונות.

היכרות באקסלנס

הפורטפוליו של BDB כולל שני פרויקטים בתחום אנרגיית הרוח (קונספטים חדשים של טורבינת רוח ורטיקלית וטורבינת רוח הוריזנטלית), פרויקט בתחום של יעילות אנרגטית, גנרטור לשיפור יעילות במהירויות רוח נמוכות, וכן יש לה עסקאות בצנרת בתחומי המים והאנרגיה הסולארית.

מאחר שאין בכוונת BDB להשקיע בשלבים מאוחרים, היא חותרת להגיע לאחזקה משמעותית ככל הניתן כבר בשלב הראשון.

ברודר אישר את הפרטים וציין כי "נשאף להביא את הפרויקטים ליכולת להמשיך לגייס כסף שיקדם אותם לנקודת הערך הבאה ויביא להעלאת הערך של הפורטפוליו שלנו".

לדבריו, "נלווה את החברות עד שהפרויקטים יהיו במצב שיוכלו לגייס ולפעול כחברות. כמו-כן, נשתדל לעזור בגיוס הבא מבחינת קשר למשקיעים, הבנת השוק והאסטרטגיה".

BDB פועלת ממגדל אביב שבמתחם בורסת היהלומים. ברודר הוא רואה חשבון, שלפני עשור כיהן כסמנכ"ל כספים ב-BRM ולאחר-מכן עסק בייעוץ פיננסי, תוך התמקדות בסטארט-אפים.

בהמשך הוא הקים חברת ייעוץ בתחום האופציות לעובדים בשם ESOP, אליה חברה אקסלנס. שם גם התוודע לדויטש ובירם.